202243

تحقق 618 میلیون دلار صرفه جویی ارزی قطعی، ناشی از بومی سازی در ایمیدرو

دنیای معدن - مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی سازی اعلام کرد: طی سال 99 حدود 618 میلیون دلار صرفه جویی ارزی قطعی ناشی از بومی سازی در شرکت های تابعه و وابسته ایمیدرو محقق شد.

به گزارش دنیای معدن، حسن یونسیان با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه صرفه جویی ارزی از مهم‌ترین شاخص های بومی سازی است، اظهار داشت: این سازمان در سال 99 برای نخستین بار، هدفگذاری کمّی حدود ۹۱۷ میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی در بخش معدن و صنایع معدنی را به شرکت های تابعه و وابسته ابلاغ و برنامه های پیشنهادی دریافت کرد.

وی ادامه داد: از این میزان هدفگذاری، ۵۰۹ میلیون دلار آن مربوط به بومی سازی قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات و ۴۹۱ میلیون دلار نیز در طرح‌های جاری شرکت ها از طریق استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های داخل کشور بود.
مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی سازی خاطرنشان کرد: به رغم بومی سازی قطعی حدود 618 میلیون دلار در بخش قطعات، تجهیزات و ماشین آلات، اما پیش بینی می شود در صورت محاسبه صرفه جویی های ارزی حاصل از توانمندی های طرح های جاری شرکت ها، این رقم در سال 99 به بیش از 900 میلیون دلار برسد.
وی افزود: خوشبختانه شرکت های داخلی، علاوه بر موفقیت در بخش کمی بومی سازی، در بخش کیفی سازی نیز به دستاوردهای مطلوبی رسیده و حرکت به سمت طراحی، مهندسی و کسب دانش فنی ساخت را آغاز کرده اند . بدون شک، این مسیر، آینده مطلوبی را برای توسعه صنایع معدنی کشور به دست مهندسان ایرانی رقم خواهد زد.

دیدگاهتان را بنویسید