202176

ایجاد دانش فنی ساخت و تولید صفحات بزرگ کریستالیزاتورهای صنایع فولادریزی

دنیای معدن - مرکز آذرخش سازمان جهاددانشگاهی تهران موفق به تولید اولیه صفحات بزرگ کریستالیزاتور برای صنایع بزرگ فولادریزی گردید.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، مرکز آذرخش سازمان جهاددانشگاهی تهران در راستای اجرای طرح فناورانه تکمیل دانش فنی ساخت و تولید کریستالیزاتور های صنایع فولاد و ریخته گری، پس از انجام مراحل مختلف طرح از جمله طراحی و نمونه سازی ریخته گری و شکل دهی و ماشین کاری، موفق به تولید اولیه صفحات بزرگ کریستالیزاتور برای صنایع بزرگ فولادریزی گردید. این محصول پس از طی مراحل مختلف تست و کنترل کیفیت و تایید کارفرما برای نصب در صنعت، موفق به نصب در فرآیند تولید اسلب فولاد شد و در قدم اولیه بیست هزار تن تولید اسلب فولادی را محقق نمود و مورد تأیید قرار گرفت.
مجتمع فولاد مبارکه و بخش بومی سازی با اعلام موفق بودن اولیه اسلب برای تولید 20 هزار تن، به مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری مواد فلزی این سازمان، پیش بینی کرد تولید با همین اسلب حدود 130 هزار تن دیگر را در برگیرد.
اسلب های کریستالیزاتور صنایع ریخته گری فولاد، یکی از گلوگاهی ترین ابزار های صنعتی این صنعت است که از جنس آلیاژ مس بوده و بسیار حساس است. فناوری ساخت این تجهیز در اختیار معدود کشور هایی می باشد و صنایع ریخته گری فولاد نیاز مبرم به این تجهیز دارند.
حساسیت این قطعه بدلیل گرفتن این اسلب در شروع فرآیند ریخته گری از کوره و هر بار 180 تن بر روی این اسلب ها مذاب ریخته می شود از این رو کیفیت محصول از اهمیت به سزایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید