201650

رییس صمت زنجان: اگر نیاز استان تامین نشود، خروج سیمان را ممنوع می کنیم

دنیای معدن - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به ۲ کارخانه سیمان مستقر در استان اخطار داده شده است که اولویت تامین سیمان داخل استان است و نباید کاری کنند که خروج سیمان را ممنوع کنیم.

ناصر فغفوری روز شنبه در گفت و گویی در خصوص کمبود سیمان در بازار استان افزود: از آنجا که توزیع سیمان در کشور به حالت سهمیه ای نیست، کارخانه های سیمان برای فروش محصولاتشان اقدام به بازاریابی هم می کنند به طوری که بخشی از سیمان مورد نیاز استان زنجان توسط تعدادی از عاملین توزیع از کارخانه سیمان کردستان تامین می شود.

وی ادامه داد: در مقطعی سیمان کارخانه آبیک هم به استان زنجان می آمد که در زمان حاضر مشتری زیادی در استان ندارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در شرایطی مثل زمان حاضر که به مشکلاتی برخورده ایم، دنبال این هستیم که نیاز استان تامین شود.

فغفوری با بیان اینکه ۲ کارخانه سیمان مستقر در استان، بیش از چهار هزار تن در روز سیمان تولید می کنند، اظهار داشت: این ۲ کارخانه سیمان اگر هر کدام یک سوم تولیدشان را به استان تزریق کنند بلافاصله بازار استان اشباع می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در استان زنجان روزانه بین هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تن سیمان توزیع شود در یک مقطع دیگر اصلا این محصول خریداری هم نخواهد داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه هر چند با اصلاح قیمت سیمان خیلی از موانع و مشکلات حل خواهد شد، تصریح کرد: با این حال نباید اجازه دهیم تا از اصلاح قیمت سو استفاده ای بشود.

وی افزود: هر ۲ کارخانه سیمان مستقر در استان تاکید دارند که حداکثر تولیدشان را با قیمت مصوب فعلی ارائه می دهند ولی تخلفاتی در حوزه عاملان و شبکه فروش اتفاق می افتد که درصورت مشاهده برخورد شدیدی با این افراد انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید