201058

سؤال مجلس از وزرای صمت و اقتصاد درباره حقوق دولتی معادن

دنیای معدن - عضو کارگروه «معدن و صنایع معدنی» مجلس گفت: دولتمردان می بایست طبق قانون ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن را در منطقه ای که معادن در آن واقع است، هزینه می کردند که فعلا دولت هیچ هزینه ای در این مناطق نکرده.

به گزارش دنیای معدن، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، با اشاره به مصاحبه اخیر دادستان دیوان محاسبات با میزان مبنی بر بی توجهی دولت به دریافت ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معوق در معادن، گفت: حقوق معادن بسیار مبحث مهمی است و دادستان دیوان محاسبات دست بر روی موضوع مهمی گذاشته است، بیان داشت: این حقوق از جمله حقوق مردم برشمرده می شود و باید به مرد بازگردانده شود چراکه استخراج از معادن آلایندگی های زیادی دارد و هزار و یک مشکلات برای مردم ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: مجلس نام متهمان مرغی را به قضا داد

وی ادامه داد: طبق اطلاعات بنده معادن حقوق دولتی معوق خود را به دولت پرداخت کرده اند و دولت هم این منابع را اخذ کرده است اما موضوع از این قرار است که دولتمردان می بایست طبق قانون ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن را در منطقه ای که معادن در آن واقع است، هزینه می کردند که فعلا دولت هیچ هزینه ای در این مناطق نکرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به تخلف آشکار دولت در زمینه عدم هزینه کرد حقوق دولتی معادن در مناطق کمتربرخوردار از معادن، اظهارداشت: امیدواریم دادستانی دیوان محاسبات هرچه سریعتر به این تخلف آشکاری که رقم آن به صدها میلیارد تومان می رسد، ورود کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و اموردارایی و وزیر صمت باید در این رابطه پاسخگو باشند، تاکید کرد: دولتمردان پول نقد از معادن دریافت کرده اند و تا زمانی که پول نقد از معادن نگیرند، پیمانکار معدن، مجوز بهره برداری لازم را صادر نمی کند بنابراین دولت این حقوق را دریافت کرده، اما ۱۵ درصد از حقوق معادن را در منطقه ای که برخوردار از معادن است، هزینه نکرده است.

عضو کارگروه «معدن و صنایع معدنی» کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت باید به تعهدات خود در مناطق برخوردار از معادن عمل کند بیان داشت: مجلس هم در این زمینه طرح سؤالی را وزرای اقتصاد و صمت در دست تهیه دارد و همچنین قرار است در قالب اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس، پیگیر این موضوع باشد.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید