201053

آخرین وضعیت قیمت گذاری سیمان با امید به تعیین نرخ تا ۳۰ روز آینده

دنیای معدن - دبیر انجمن صنعت سیمان با اعلام آخرین وضعیت قیمت گذاری سیمان و صادرات این کالا، اظهار امیدواری کرد کمتر از یک ماه آینده نرخ گذاری تعیین و فروش از طریق بورس کالا انجام شود.

به گزارش دنیای معدن، عبدالرضا شیخان درخصوص آخرین وضعیت قیمت گذاری سیمان ، پذیرش در بورس کالا و آمار صادرات گفت: هنوز افزایش قیمتی در مورد سیمان اتفاق نیافتاده و رایزنی با مسئولان ذی ربط درحال انجام است تا نتیجه مشخص شود بنابراین هنوز درصد یا روش افزایش قیمت مشخص نشده است. امید می رود در کمتر از یک ماه آینده نرخ گذاری تعیین شود.

وی افزود: تلاش ها برای فروش سیمان در بورس کالا در حال انجام است تا در آینده از شمولیت قیمت گذاری خارج شود. انتظار می رود شرکت ها در 6 ماهه دوم سال جاری با رفع مشکلات بتوانند وارد بورس کالا شده و فروش را از این طریق انجام دهند.

این فعال صنعت سیمان درباره وضعیت صادرات این کالا توضیح داد: صادرات سیمان نیز به رویه سابق در حال انجام است ولی نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش داشته ولی توزیع در داخل حدود 17.7 درصد افزایشی بوده است. صادرات بیشتر به افغانستان، حوزه CIS، حوزه خلیج فارس، عراق و به میزان کمتری به بنگلادش صورت می گیرد.

شیخان درخصوص وضعیت سوخت شرکت های سیمانی عنوان کرد: 23 آبان سال گذشته به علت کمبود گاز در داخل، گاز کارخانه های سیمان را قطع کردند و باید از سوخت دوم یعنی مازوت استفاده می شد. متاسفانه امکان ذخیره سازی مازوت هم برای شرکت ها فراهم نشده بود تا گاز کارخانه ها بهمن ماه وصل شد. بعد از آن برق شرکت ها قطع شد که خوشبختانه این مشکل نیز حل شده است.

به گفته وی، مشکلات تولید سیمان در مورد برق و سوخت حل شد اما مشکلات دیگری مانند کمبود قطعات، افزایش نرخ آجرهای نسوز، گرانی حمل و نقل و افزایش هزینه های نیروها همچنان وجود دارد. این موارد باعث می شود مسئولان را برای تعیین نرخ مناسب مصوب سیمان راضی کرد.ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید