200571

شمش خالص آلومینیوم بیشترین رشد تولید را به ثبت رساند

دنیای معدن -آمار مقدماتی تولید کالاهای منتخب معدنی و صنعتی از سوی وزارت صمت برای ۱۱ ماهه سال ۹۹ منتشر شد که بر اساس آن، بالاترین میزان رشد به شمش آلومینیوم خالص به میزان ۵۴.۴ درصد اختصاص یافت.

به گزارش دنیای معدن، بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص میزان تولید محصولات صنایع معدنی کشور طی ۱۱ ماهه سال ۹۹، باید گفت که در مدت یادشده بیشتر محصولات با رشد نسبتا قابل قبولی سال را به پایان رسانده اند.

کاتد مس به عنوان یکی از محصولات مهم و استراتژیک در صنایع معدنی است. این محصول در ۱۱ ماهه سال ۹۹ به مقدار ۲۶۵ هزار و ۴۰۰تن تولید شده که این عدد در مدت مشابه سال ۹۸ به مقدار ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ تن بوده است. بنابراین می‌توان رشد ۱۶.۷درصدی را برای کاتد مس ثبت کرد.

شمش آلومینیوم خالص یکی از دیگر از محصولات صنایع معدنی است که در ۱۱ ماهه سال ۹۹ به مقدار ۳۹۷ هزار و ۵۰۰ت ن تولید شده و در ۱۱ ماهه ۹۸ به مقدار ۲۵۷ هزار و ۵۰۰ تن ثبت شده که با رشد ۵۴.۴ درصد همراه گشته است.

آلومینا به عنوان ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم، طی مدت ۱۱ ماهه ۹۹ به مقدار ۲۱۱ هزار و ۴۰۰ تن تولید شده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل که رشد منفی ۱.۲ درصدی داشته است. چرا که میزان تولید آلومینا در مدت مشابه سال قبل ۲۱۴ هزارتن بوده است.

کنسانتره زغال‌سنگ به عنوان ماده اولیه مورد نیاز در صنعت فولاد، در مدت ۱۱ ماهه ۹۹ به میزان یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۲۰۰ تن تولید شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱میلیون و ۵۰۸ هزار و۸۰۰ تن تولید شده و رشد ۱.۹درصدی داشته است.

سیمان نیز یکی دیگر از محصولات صنایع معدنی در کشور است که هرساله رقم بالایی از تولید را به خود اختصاص می دهد. به این شکل که در ۱۱ ماهه سال ۹۹ به مقدار ۶۲ میلیون و ۸۷۶ هزارتن تولید شده که نسبت به رقم ثبت شده در مدت مشابه سال ۹۹ که عدد ۵۵میلیون و ۹۱۶هزارو ۱۰۰تن تولید به ثبت رسیده با رشد ۱۲.۴درصدی همراه گشته است.

دیدگاهتان را بنویسید