199714

مجوز سه معدن غیرفعال در چهارمحال و بختیاری سلب صلاحیت شد

دنیای معدن -رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجوز سه معدن سنگ لاشه غیرفعال در استان سلب صلاحیت شد،گفت:علاوه بر تذکرها اخطارهای صادر شده برای بهره برداران این معادن، اما همچنان غیرفعال بودند.

به گزارش دنیای معدن، سجاد رستمی شامگاه چهارشنبه در نخستین شورای معادن چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: اعضای شورای معادن چهارمحال و بختیاری با درخواست رفع سلب صلاحیت ۱۴ معدن در سطح استان مخالفت کردند و براساس نظر این اعضا قرار شد تا این معدن ها از طریق برگزاری مزایده به افراد واجدشرایط واگذار شود.

رستمی تصریح کرد: اعضای شورای معادن چهارمحال و بختیاری با واگذاری یک محدوده معدنی برای استخراج دولومیت در استان موافقت کردند و تعداد برداشت ماده معدنی در این استان به ۹ معدن افزایش یافت.

وی یادآور شد: همچنین با ابقای پروانه بهره برداری اکتشاف سنگ تزئینی در لردگان و اکتشاف عناصر نادر خاکی در جنگل های بازفت کوهرنگ مخالفت و با کاهش محدوده سه معدن سنگ لاشه در سامان و سلح چین لردگان و صدور مجوز برداشت سنک برای تولیدات صنایع دستی در هفشجان شهرکرد موافقت شد.

۱۶۴ معدن با ذخایر ۷۹۶ میلیون تن در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که برای ۹۲۴ نفر به صورت مستقیم و حدود ۲ هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغال زایی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید