199500

ممنوعیت فعالیت شبانه معادن در طارم سفلی

دنیای معدن - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت قزوین گفت : نظارت ها در رابطه با فعالیت معادن شن و ماسه در طارم سفلی افزایش یافته است و در سیزدهمین جلسه شورای معادن مصوب شد که در سال جاری، سه ماه تردد شبانه و فعالیت معدنی در منطقه صورت نگیرد.

به گزارش دنیای معدن، اکبر معینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت قزوین در گفت و گویی در قزوین در رابطه با فعالیت شرکت های ماسه شویی، تردد شبانه روزی کامیون ها در جاده های طارم سفلی و قانونی بودن فعالیت آن ها اظهار داشت: در منطقه طارم سفلی، سه پروانه بهره برداری معدن شن و ماسه کوهی و دو پروانه دانه بندی شن و ماسه وجود دارد، معادن شن و ماسه کوهی دو مجوز دارند که در ساعات خاصی فعالیت می کنند، ما نظارت ها را بیشتر کردیم و در سیزدهمین جلسه شورای معادن مصوب شد که در سال جاری، سه ماه تردد شبانه و فعالیت معدنی در منطقه صورت نگیرد.

وی افزود: ما نظارت مستقیم بر روی فعالیت معادن داریم، ولی احتمال فعالیت در شب نیز وجود دارد که با این مصوبه تصمیم گرفتیم معادن سه ماه بصورت شبانه فعالیت نداشته باشند.

معینی با بیان این که احتمالا فعالیت پرتردد روزانه مربوط به سایر معادن باشد، گفت: گاهاً ماده معدنی از سایر استان ها برای دانه بندی به منطقه آورده می شود و سازمان صمت هم نظارت دارد ولی دستگاه های دیگر هم باید نظارت داشته باشند و در صورتی که بار زیادی توسط کامیون حمل شود باید متوقف گردد.

وی ادامه داد: اگر بار بیش از حد مجاز باشد به جاده آسیب می زند و به فعالان این منظقه گفته شده است که بار کامیون ها باید در حد مجاز باشد و در مواقعی نیز امکان دارد که به تذکرات عمل نکرده باشند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت قزوین در پایان گفت: هدف سازمان صمت از اعطای مجوز، محرومیت زدایی و اشتغال زایی است، ما بر همه معادن نظارت مستقیم توسط مسئولین فنی داریم و انتظار همکاری و کمک از سوی سایر سازمان ها را نیز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید