197898

مدیر مجتمع مس سرچشمه: مهارت افزایی زمینه ساز جهش و رونق تولید است

دنیای معدن - مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به اینکه مهارت افزایی زمینه ساز جهش و رونق تولید است گفت: با همکاری مرکز فنی و حرفه ای استان کرمان کارگاهی مهارت آموزی در این مجتمع راه اندازی شده است.

به گزارش دنیای معدن، حسین احمدی عصر سه شنبه در آئین افتتاح این کارگاه در مجتمع مس سرچشمه که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهارداشت: از بدو تأسیس شرکت ملی صنایع مس ایران، حرکت صنعتی جدیدی در راستای بهره مندی از ذخایر استراتژیک آغاز شد و اتفاقات بسیار خوبی در حوزه تولید و توسعه در این شرکت رخ داده است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حتی در زمان جنگ تحمیلی بین ایران و عراق، مجتمع مس سرچشمه به روند تولید ادامه داده و همزمان با تولید مس، در کنار رزمندگان دفاع مقدس بوده و یکی از افتخارات عملکردی مجتمع مس سرچشمه، ارائه پشتیبانی ها در دوران جنگ به ویژه پشتیبانی لشکر ثارالله به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است.

احمدی ادامه داد: بعد از پایان یافتن جنگ هم، شرکت ملی صنایع مس ایران در منطقه شهربابک و آذربایجان ( ورزقان ) با احداث مجتمع ها به اکتشاف معادن مس، روند تولید و توسعه ادامه داد و در حال حاضر در حوزه تولید مس جزو ۲۰ شرکت برتر دنیا هستیم و جایگاهی که در حوزه ذخایر معدنی مس هم داریم بالا و مایه افتخار است.

وی اظهار امیدواری کرد با روند توسعه ای که در فاز توسعه معدن و تغلیظ آغاز شده است بتوانیم ارتقا داشته باشیم.

احمدی اشاره کرد: در سال ۹۹ با وجود بحران کرونا حرکت جهادی داشتیم و برنامه تولید مس نخوابید و تولید شرکت ملی صنایع مس ایران به ۲۸۰ هزار تن مس کاتد رسید که در مقایسه با کشورهای دیگر نشان می دهد عدد قابل توجهی داشتیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که برخی شرکت ها نتوانستند به هدف خود برسند؛ خوشبختانه در حوزه توسعه ای هم همین روند را داشتیم به نحوی که عملیات اجرایی سه طرح بزرگ در سرچشمه آغاز شده همینطور در شهربابک و آذربایجان هم طرح های توسعه ای آغاز شده که با افتتاح آنها اشتغالزایی ایجاد و تولید مس افزایش خواهد یافت.

احمدی تصریح کرد: در حوزه مهندسی، پشتیبانی و بومی سازی قطعات هم روند خوبی را داشتیم و امیدواریم با بومی سازی قطعات از واردات قطعات مورد نیاز در صنعت مس بی نیاز شویم و شرکت مس را به عنوان ظرفیتی برای استان تعریف کنیم و این را دنبال خواهیم کرد که کارگاه هایی در حوزه بومی سازی قطعات در حوزه صنعت مس ایجاد و به سمتی برویم تا خودکفا بشویم.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه هایی با دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان و دانشگاه صنعتی شریف تهران منعقد کردیم تا ما را در توسعه و پیشرفت علم حمایت کنند.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: در حوزه راه اندازی مرکز جوار کارگاهی با مرکز فنی حرفه ای تفاهم نامه ای منعقد شده و با همکاری مرکز فنی و حرفه ای استان تعامل دو جانبه ای خواهیم داشت، باید از سمت آموزشِ دانش به سمت آموزش مهارت برویم که در این راستا جهش تولید اتفاق خواهد افتاد و رونق را مشاهده خوهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با حرکات فناورانه دنیا حرکت می کنیم افزود: در کنار توسعه متوازن، که در همه بخش ها از جمله تولید، داشتیم زنجیره ای را پیگیری می کنیم که از فناوری دنیا عقب نباشیم، در این راستا مرکز نوآوری صنعت مس را راه اندازی کردیم و اولین استارت آپ آن یک ماه قبل برگزار شد و در این مرکز به خلق ایده و تولید محصولات نوآور کمک می کنیم.

احمدی تصریح کرد: در شرکت مس به مهارت نیاز داریم که با همکاری و مساعدت فنی و حرفه ای مهارت را افزایش خواهیم داد، این مهارت برای کل ظرفیت های استان مفید خواهد بود و با اکتشافات جدید در استان که رخ خواهد داد باید با مهارت های جدید همسو و همگام باشیم.

وی ادامه داد: داشتن مهارت در تولید و بهره برداری در حوزه مس، به ظرفیت های استان و کشور کمک خواهد کرد؛ ایجاد کارگاه های مهارت آموزی در مجتمع مس می تواند این ظرفیت را به صورت تصاعدی افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید