197894

صادرات سیمان استان بوشهر منوط به تامین بازار داخلی است

دنیای معدن - استاندار بوشهر گفت: کارخانه های سیمان این استان تا اطلاع ثانوی موظف به تامین نیاز بازار و پروژه های داخل استان هستند و فقط مشروط به اجازه حوزه عمرانی این استانداری امکان صادرات تولیدات خود را دارند.

به گزارش دنیای معدن، عبدالکریم گراوند افزود: صادرات زمانی مثبت و خوب است که پس از تامین نیاز داخلی سبب تامین ارز برای کشور شود، اما در شرایطی که سبب ایجاد کمبود و تنش در بازار، توقف پروژه های عمرانی و آسیب رساندن به مردم شود، پذیرفتی نیست.

وی با بیان اینکه نمی توان توسعه استان بوشهر را برای صادرات متوقف کرد، ادامه داد: تا زمانی که نیاز های بازار و پروژه های عمرانی این استان به طور کامل تامین نشود اجازه صادرات حتی یک کیلوگرم سیمان را از کارخانه های استان نمی دهیم.

استاندار بوشهر سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات این استان را مکلف کرد بر عملکرد سه کارخانه سیمان استان و صدور حواله های آن ها به سمت بازار نظارت کافی داشته باشند.

گراوند با بیان اینکه تعطیلات نوروز، نزدیک بودن ماه مبارک رمضان و در پیش بودن انتخابات شرایط ویژه ای را برای بازار ایجاد کرده است، اظهار کرد: در این شرایط می طلبد همه توان و ظرفیت خود را برای ایجاد تعادل در بازار به کار گیریم.

وی گفت: جهاد کشاورزی، سازمان صمت و تعزیرات حکومتی نظارت داشته باشند تا مرغ، برنج و شکر در استان بوشهر به موقع تامین و توزیع شود تا مردم در ماه مبارک رمضان مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

استاندار بوشهر در ارتباط با تامین گوشت مرغ افزود: نزدیک به ۱۰ واحد مرغداری نهاده ها را با یارانه دولتی دریافت کرده اند، اما مرغ تولیدی خود را به موقع و با قیمت مصوب در اختیار بازار این استان قرار نمی دهند که لازم است پرونده آن ها در اداره کل تعزیرات حکومتی تا فردا رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

گراوند ادامه داد: در صورت امتناع آن ها از تامین به موقع بازار، جهاد کشاورزی استان مکلف است امتیازات و سهمیه آتی آن ها را از نهاده دولتی قطع کند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی دادستانی استان بوشهر و صدور حکم قضایی جوجه های در سن کشتار واحد هایی که در این زمینه تخلف کرده اند، کشتار شود.

دیدگاهتان را بنویسید