196033

حمایت از واحدهای تولیدی انگیزه اصلی طرح « اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر»/ ضرورت حمایت همه دستگاه‌های متولی برای اجرای طرح

دنیای معدن -مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی، رشد بخش تولید در کشور را از جمله انگیزه‌های اصلی طرح « اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» دانست و با اشاره به سرمایه گذاری 40 هزار میلیارد تومانی شرکت آلومنیوم المهدی، ضرورت حمایت همه دستگاه‌های متولی برای اجرای این طرح را ضروری دانست.

به گزارش دنیای معدن، ضرورت توسعه بخش تولید لازمه رشد و استقلال اقتصادی است، در خصوص اهمیت بخش تولید و توسعه و رشد آن همین بس که چندین سال به عنوان محور اصلی در نامگذاری و سیاست‌های کشور مورد توجه قرار گرفته است. وزارت صمت نیز با توجه به مسئولیت‌های خود در این زمینه به عنوان یکی از متولیان اصلی حوزه صنعت و معدن، طرح‌ها و برنامه‌های متعددی را برای حرکت در مسیر تعالی رشد اجرا کرده است و همچنان این مهم را دنبال می‌کند.

یکی از این طرح‌ها استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی و ظرفیت بنگاه‌های برتر کشور در توسعه بخش تولید به ویژه در حوزه‌های نیاز کشور در قالب « اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» است؛ در حقیقت این طرح پس از ماه‌ها بررسی الگو‌های مختلف سرمایه‌گذاری در دنیا، ارزیابی شرایط اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشور و رصد و پایش بخش تولید، صنایع و واردات به منظور شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نیز ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی به مرحله اجرا در آمد و در نخستین فاز اجرای آن پنج تفاهم نامه‌ مجزا بین وزارت صمت و پنج بنگاه اقتصادی بزرگ و برتر کشور، در مجموع به ارزش 6.1 میلیارد دلار منعقد شد.

شرکت آلومینیوم المهدی با ظرفیت تولید 163 هزار تُن محصول در سال، در کنار شرکت شیرین عسل، ماشین سازی اراک، نفت سپاهان و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، چهار بنگاه اقتصادی هستند که در فاز اول اجرای این طرح مشارکت دارند.

استفاده از پتانسیل شرکت‌های خصوصی برای توسعه تولید

حمید مهتدی این اقدام وزارت صمت را یک ابتکار عمل هوشمندانه در راستای ارتقاء حوزه تولید دانست و گفت: نفس این طرح این است که شرکت‌هایی که توانایی و پتانسیل اجرای طرح‌های توسعه ای را دارند توسط وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تحت حمایت قرار گیرند و در کنار آن با هماهنگی که با دستگاه‌های دیگر به عمل می‌آید، اهداف توسعه‎ای و تولیدی این شرکت‌ها تحقق یابد.

استقبال خوب بخش خصوصی از طرح « اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر»

مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی حمایت از واحدهای تولیدی و رشد بخش تولید در کشور را انگیزه و علت اصلی این طرح و امضای تفاهم‌نامه‌‌ها اعلام کرد و افزود: این اقدام از سوی وزارت صمت به عنوان متولی صنعت در کشور یک کار بسیار پسندیده‌ای است که از طرف بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های تولیدی نیز به شدت مورد استقبال قرار گرفت و امیدوارم با عنایتی که به عمل می‌آید بتوانیم طرح‌های مورد نظر شرکت را اجرا و انجام دهیم.

اجرای پنج طرح به ارزش 40 هزار میلیارد تومان توسط شرکت آلومنیوم المهدی

مهتدی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت اجرای این طرح گفت: شرکت آلومینیوم المهدی پنج طرح به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان را در مرحله اول در دستور کار قرار داده است سرمایه گذاری در بخش نیروگاه، تولید بوکسیت و بیلت،کویل از جمله طرح هایی هستند که شرکت آلومینیوم المهدی آمادگی سرمایه‌گذاری در آن‌ها را اعلام کرده است وامیدواریم از پنج طرح اعلام شده، حداقل ۲ طرح را در سال ۱۴۰۰ به نتیجه برسانیم.

ضرورت حمایت همه دستگاه‌های متولی برای اجرای طرح

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود، رویکرد وزارت صمت در استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در خصوص صنعت آلومینیوم نیاز به توجه بیشتر به صنایع زیر دستی احساس می‌شود؛ و احداث صنایع زیردستی آلومینیوم به عنوان بازار مصرف محصولات تولید شده، ضروری به نظر می‌رسد؛ و در صورت حمایت متولیان در همه بخش‌ها و دستگاه‌ها از این طرح، این اقدام باعث حرکت رو به رشد صنایع و بخش تولید در کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید