195852

نقش آفرینی شرکت های معدنی در توسعه استان کرمان

دنیای معدن - استاندار کرمان بر لزوم نقش آفرینی شرکت های معدنی در توسعه استان تاکید کرد.

به گزارش دنیای معدن، علی زینی وند در نشست دیشب شورای معادن استان کرمان گفت: به تناسب ثروتی که از استان برداشت می شود در استان کار نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس تلاش وزیر صنعت، معدن و تجارت تفویض اختیارات به شورای معادن هنوز آنطور که باید انجام نشده است گفت: معادن درآمد های سرشاری دارند، اما حق و حقوق استان از این معادن داده نشده است.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه باید با گفتمان واحد پیگیر حق و حقوق استان از درآمد معادن باشیم افزود: یک درصد از خسارات معادن به استان باید با جدیت پیگیری و وصول شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان کرمان در مجلس تاثیرگذار هستند و باید از ظرفیت آن ها در احقاق حقوق استان استفاده کرد ادامه داد: باید زمینه ای فراهم شود که شرکت ها و معادن بزرگ بخشی از درآمد خود را با برنامه ریزی دقیق در استان سرمایه گذاری کنند.

زینی وند با اشاره به اینکه منابع معدنی استان محدود و بالاخره پایان پذیر است و باید برای آینده استان چاره اندیشی کرد گفت: شرکت های معدنی باید بخش مولد استان را فعال کرده و در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه به تناسب ثروتی که از استان کرمان برداشت می شود در استان کار نشده است افزود: باید این درآمد ها در استان هزینه و توسعه متوازن ایجاد شود.

در این جلسه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز با بیان اینکه محیط زیست استان کرمان از چهل معدن استان به دلیل آلایندگی شکایت داشته است گفت: باید به این موضوع رسیدگی کنیم.

مهدی حسینی نژاد افزود: هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهم یک درصد معادن استان کرمان در سال جاری بود که باید برای پیگیری و وصول آن برنامه ریزی شود.

در این نشست همچنین موضوع یکی از معادن گوغر بافت که به منطقه جنگلی آنجا آسیب وارد کرده است مطرح و قرار شد مصوبه و نتایج کارشناسی تعیین تکلیف این معدن به شورای عالی معادن ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید