195828

تفاهم نامه همکاری طرح اقتصاد مقاومتی با آلومینیوم هرمزگان امضا شد

دنیای معدن -رییس سازمان صنعت معدن وتجارت هرمزگان از امضای تفاهم نامه همکاری طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان به ارزش تقریبی ۱.۶ میلیارد در وزارت صمت خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، خلیل قاسمی دوشنبه شب در آیین امضای این تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر از جمله شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان که با حضور مقامات عالی رتبه کشور و استان برگزار شد، افزود: این تفاهم نامه در راستای تکمیل زنجیره فولاد و همچنین جلوگیری از خام فروشی و توسعه سرمایه گذاری در کشور و افزایش سرمایه گذاری برای آبادانی استان در آینده‌ای نزدیک، صورت گرفته است.
وی مهم‌ترین موضوع تفاهم نامه را ایجاد و تکمیل زنجیره آلومینیوم هرمزگان با تاکید بر سرمایه گذاری در زمینه تولید صنایع پایین دست با ارزش افزوده بالا، بومی سازی ماشین آلات صنعتی، احداث نیروگاه با حجم سرمایه گذاری تقریبی معادل ۱.۶ میلیارد دلار و استفاده از منابع داخلی شرکت، تسهیلات صندوق توسعه ملی، جذب سرمایه های مردمی و مشارکت با سایر بنگاه های اقتصادی عنوان کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اظهارداشت: اعطای مجوزهای لازم جهت کسب و کار در چارچوب ضوابط جاری بیشتر از یک هفته پس از درخواست، ‏تسهیل در واردات قطعه های ماشین آلات و تجهیزات مواداولیه و حمایت از ساخت داخل تجهیزات مورد نیاز پروژه های شرکت از دیگر موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.
وی از دیگر اقدام‌های وزارت صمت مطرح شده در این تفاهم را همکاری در تامین مواداولیه تولید آلومینیوم، همکاری و حمایت برای تکمیل زنجیره ارزش با ایجاد صنایع پایین دستی آلومینیوم بویژه در هرمزگان و ابلاغ مشوق های قابل ارائه به شرکت‌های موضوع طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اظهارامیدواری کرد: با امضای تفاهم نامه یادشده شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی در رشد تولید، بهره وری محصولات تولید شده و اشتغال پایدار در این استان باشیم.
قاسمی در پایان ابرازداشت: امیدواریم در سال آینده شاهد حضور دیگر شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان هرمزگان در این طرح باشیم.

کارخانه آلومینیوم المهدی با توان تولید ۶۰ درصد شمش آلومینیوم کشور در سال ۱۳۶۹ در غرب بندرعباس ساخته شده و هم اکنون با دو هزار و یکصد نیرو، ۳۰ درصد ظرفیت آن فعال است.

این شرکت با هدف تولید سالیانه ۳۳۰ هزار تن شمش آلومینیوم (در ۳فاز) و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ۱۸ کیلومتری غرب شهر بندرعباس تاسیس گردید.

دیدگاهتان را بنویسید