195586

چشم انداز طولانی مدت طلا، سیر صعودی دارد

دنیای معدن - رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی خراسان رضوی در خصوص افزایش قیمت طلا در بلندمدت گفت: چشم انداز طولانی مدت در خصوص قیمت طلا، اصلا پایین نیست و چشم انداز میان مدت این است که طلا به نوسان های خود ادامه دهد.

به گزارش دنیای معدن، شهرام مرصعی در گفت وگویی در ارتباط با بررسی علل کاهش قیمت طلا در چند هفته اخیر و افزایش دوباره آن بیان کرد: در چند هفته اخیر، سیر نزولی قیمت جهانی و قیمت داخلی طلا را شاهد بودیم که بخشی از دلایل افت قیمت جهانی طلا به تغییر نگرش و رفتار سیستم قدرت در امریکا باز می گردد . انتظار ثبات و تعادل در روابط امریکا با سایر کشورهای جهان باعث نزول قیمت جهانی طلا شد که پیش از این به دلیل نابسامانی های رفتاری امریکا درحوزه بین الملل التهاباتی ایجاد شده بود و به نظر می رسد که قیمت ها تا اندازه ای واکنش های اصلاحی به خود بگیرند .

وی در خصوص افزایش قیمت طلا در بلندمدت گفت: چشم انداز طولانی مدت در خصوص قیمت طلا، اصلا پایین نیست و چشم انداز میان مدت این است که طلا به نوسان های خود ادامه دهد و پس از آن به دلیل وضعیت نابسامان اقتصاد جهانی و نبود تعادل و توازن در روابط سیاسی در سطح بین الملل قیمت طلا سیر صعودی به خود خواهدگرفت.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی خراسان رضوی افزود: قیمت طلا در داخل کشور تابعی از قیمت جهانی طلاست و بخشی از تنزل قیمت طلا در کشور نیز به همین موضوع باز می گردد و بخشی از آن مربوط به تنزل قیمت دلار می شود؛ اما به نظر می رسد که این وضعیت پایدار نخواهد بود .

مرصعی در ارتباط با احتمال کنترل قیمت ها درمناسبت های پیش رو تصریح کرد: با توجه به تعطیلات نوروز و انتخابات ریاست جمهوری که در پیش داریم ، دوراز انتظار نیست که قیمت ها باز هم سیر نزولی در پیش گیرند که بخشی از آن مربوط به تبلیغات و اعمال قدرت در اقتصاد می باشد و در کوتاه مدت، می تواند موفق عمل کرده و قیمت ها را ثابت نگه دارد و حتی با کاهش بیش تر قیمت طلا مواجه شویم اما پیش بینی می شود پس از انتخابات بار دیگر نوسانات به این حوزه بازگردد.

وی اضافه کرد: بسیاری از قیمت ها اعم از قیمت دلار درکشور بر اساس قوانین و معیارهای اقتصادی تعیین نمی شود و نوسانات بسیار وابسته به مسائل سیاسی است، به همین دلیل خبرهای مربوط به مسائل غیر اقتصادی، می تواند قیمت ها را تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید