193549

محل جدید دپوی پسماندهای سرب و روی در زنجان با ظرفیت روزانه ۵۰۰۰تن افتتاح شد

دنیای معدن -محل جدید دپوی پسماندهای سرب و روی در روستای سردهات با ظرفیت روزانه ۵هزارتن با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش دنیای معدن، موضوع پسماندهای سرب و روی چندین سال بود که شهروندان زنجانی را کلافه کرده و بر همین اساس تعیین تکلیف محل مناسب پسماندهای سرب و روی تبدیل به مطالبات اصلی مردم استان زنجان شده بود و شهروندان زنجانی خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند. بر همین اساس در سفر استانی آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه به استان زنجان در شهریور 98 این دغدغه ها و انتقادات از سوی مردم به ایشان منتقل شد. همین موضوع سبب شد رئیس قوه قضاییه دستور رسیدگی مشکلات رفع محل دپوی پسماندهای سرب و روی را صادر کند و خوشبختانه محل جدید در چند روز گذشته آماده بهره برداری شد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان صبح امروز در آیین افتتاح و بهره برداری محل جدید دپوی پسماند روی زنجان در اراضی روستای سردهات زنجان با تقدیر از پیگیری های مجدانه آیت الله رئیسی اظهار داشت: در سال های گذشته شهروندان زنجانی دغدغه و نگرانی های زیادی در زمینه مسائل زیست محیطی و پسماندهای روی داشتند و همین نگرانی ها سبب شد عموم مردم این دغدغه و نگرانی را در شهریور 98 به رئیس قوه قضاییه منتقل کنند.

وی افزود: بعد از دستورات آیت الله رئیسی خوشبختانه مسئولان زنجانی پای کار آمدند و برنامه ریزی دقیقی را برای محل جدید دپوی پسماندهای روی انجام دادند تا اینکه بهترین محل یعنی حومه روستای سردهات برای این کار مشخص شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر اینکه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست از واجبات است و باید در مقابل آیندگان پاسخگو باشیم، مطرح کرد: متاسفانه در سال های گذشته بخاطر جدی نگرفتن این موضوع از سوی مسئولان وقت این موضوع تبدیل به اعتراضات شهروندان زنجانی شده بود که خوشبختانه این موضوع توسط رئیس قوه قضاییه حل شد.

معضل دپوی پسماند "سرب" و "روی" زنجان پس از 40سال توسط آیت الله رئیسی رفع شد

وی دغدغه های شهروندان زنجانی را در زمینه دپوی پسماندهای روی به حق توصیف کرد و افزود: با همت بلند و هماهنگی و تعامل میان دستگاه های مختلف امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه عظیم در زنجان هستیم.

مساحت لندفیل صنعتی این اراضی برابر با 55 هکتار با ظرفیت نزدیک به 17 میلیون متر مکعب تا سال 1420 در نظر گرفته شده و مقرر است به طور روزانه 5 هزار تن پسماند روی در این محل تخلیه و انباشت شود.

دیدگاهتان را بنویسید