193404

نگاهی بر توسعه پایدار و اهمیت درختکاری در گهرزمین

دنیای معدن - مفهوم توسعه اقتصادی بدون توجه به طبیعت زیان های فراوانی برای بشر امروز داشته است به گونه ای که بسیاری متفکران درصدد ابداع مفاهیم جدیدی در این راستا برآمده اند، نمونه بارز آن توسعه پایدار است...

به گزارش دنیای معدن، مفهوم توسعه اقتصادی بدون توجه به طبیعت زیان های فراوانی برای بشر امروز داشته است به گونه ای که بسیاری متفکران درصدد ابداع مفاهیم جدیدی در این راستا برآمده اند، نمونه بارز آن توسعه پایدار است. نقطه تمرکز توسعه پایدار حفظ محیط زیست و رسیدن به رشد اقتصادی با به خطر نیفتادن آب، زمین و خاک، هوا و لایه اُزون است که بدون آنها زیست انسان بر روی کره زمین ناممکن می شود.

بر همین اساس ۱۵ اسفندماه هرسال روز درختکاری نام گرفته است تا یادآور ارزش و اهمیت طبیعت و مراقبت از آن باشد.

روشن است مجموعه گهرزمین هم با داشتن نگاهی مبتنی بر توسعه پایدار، همواره بر داشتن فضای سبز و درختکاری تاکید دارد و تاکنون موفق به انجام اقداماتی از جمله: حفاظت ۵۰۰ هکتار از جنگل های قطاربنه، اجرای ۸۰ هکتار فضای سبز با درختان سازگار با محیط، ایجاد گلخانه ۱۰۰۰ متر مربعی، تولید نهال های بومی منطقه و کاشت دامپهای باطله معدنی به مساحت بیش از ۱۵ هکتار بعنوان اولین شرکت در کشور شده است.

به همین بهانه فرارسیدن ۱۵ اسفندماه روز درختکاری را به همه زحمت کشان فنی و مهندسی و فضای سبز بخصوص تلاشگران این حوزه در مجموعه سنگ آهن گهرزمین تبریک و تهنیت عرض می نماییم. آرزوی بهروزی و شادکامی را برای این عزیزان از خداوند متعال خواستاریم.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین

دیدگاهتان را بنویسید