193402

مدیر مس سرچشمه: پنج‌هزار میلیارد تومان به بومی سازی اختصاص دادیم

دنیای معدن -مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: می توانیم با وجود ظرفیت های کشور نسبت به تامین قطعات به مبلغ پنج هزار میلیارد تومان در شرکت مس اقدام‌کنیم که این امر با فعال‌سازی قطعه‌سازان و صنایع خرد در جهش تولید و اشتغال استان کرمان موثر است.

به گزارش دنیای معدن، حسین احمدی عصر پنجشنبه در آیین گشایش نمایشگاه نهضت تولید، داخلی سازی و بومی‌سازی کرمان افزود: بسیاری شرکت ها در این زمینه اقدامات موثری داشتند درحالی که با توجه به الزامات باید تمامی شرکت ها به حوزه مهندسی معکوس ورود کنند.

وی با بیان اینکه در بدو ورود، تمامی مدیران شرکت مس به حوزه بومی‌سازی متعهد بودند اظهار داشت: با توجه به تحریم ها، آزادسازی قیمت ها و اینکه در بودجه سال آینده نرخ انرژی رشد دارد، تمامی شرکت های داخلی مجبور به انجام تولید قطعات و ملزومات داخلی شدند.

مدیر مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه با توجه به هزینه لجستیک در آینده باید شرکت ها اقدام به تولید ملزومات خود کنند گفت: شرکت مس در کرمان سالانه یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه تولید و داخلی سازی هزینه می‌کند که نقشی چشمگیر در حوزه اشتغالزایی و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی دارد.

وی ادامه‌ داد: همچنین شرکت مس در منطقه استان کرمان ۷۰۰ میلیون یورو و بیش از پنج هزار میلیارد تومان پروژه جاری دارد.

احمدی افزود: شرکت ها تامین مواد اولیه و قطعات را به صورت الزام و تکلیف می دانند اما اگر بتوانیم تکنولوژی مواد اولیه و حمایت دستگاه ها را پشت سر تولید داشته باشیم، نیازی به الزام حکومتی نخواهیم داشت و بحث های کیفیتی دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: شرکت های بزرگ در صورتی که همپای تولیدکنندگان و قطعه سازان باشند، قطعا اولویت تامین داخل استان به‌صورت مطلوب اجرا می‌شود.

مدیر مجتمع مس سرچشمه افزود: شرکت مس آمادگی کاملی برای بومی‌سازی و خدمات دارد و در این زمینه قراردادهای جاری داریم که ظرفیت استان را پوشش می‌دهیم لذا در این خصوص دست تولیدکنندگان را در حوزه تامین قطعات و نیازهای شرکت مس به گرمی می‌فشاریم.

دیدگاهتان را بنویسید