192798

فعالیت معدنی استخراج فلز در محدوده زنوز انجام نشده است

دنیای معدن - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: مجوز اکتشاف این سازمان برای بهره برداری از منابع معدنی پلی متال شهر زنوز در حین بهره برداری صادر شده و مجوز هیچ گونه فعالیت معدنی در خصوص استخراج مواد فلزی در این منطقه صادر نشده است.

مهرانگیز رحمانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معدن طلای آدینه با نام دیگری در سیستم کاداستر ثبت شده و در حال حاضر مراحل اکتشافی خود را در زمینه مواد فلزی طی می کند؛ بر این اساس طرح هر گونه موضوع در ارتباط با مضرات زیست محیطی این معدن، پیشداوری است.

وی افزود: تمام فعالیت های مرتبط با معدن زنوز در مرحله اکتشاف همانند دیگر معادن، بر اساس ماده ۲۴ قانون معادن از سازمان های ذیربط استعلام و با نظارت سازمان های مذکور و سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی رصد می شود.

رحمانی توضیح داد: به نظر می رسد در مورد این معدن یکسری پیش داوری ها صورت گرفته و ما با احترام به نظر مخاطبان پیگیر موضوع شدیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: تاکنون هیچ اقدام و فعالیت استخراجی برای مواد فلزی در محدوده زنوز انجام نشده است.

در روزهای اخیر مطالبی در خصوص صدور مجوز استخراج مواد معدنی در محدوده های معدنی شهر زنوز در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب تبریز در فضای مجازی منتشر شده است.

آذربایجان شرقی با ۸.۵ میلیارد تن ذخایر معدنی و داشتن بزرگترین معادن از نظر ذخایر، رتبه نخست کشوری را دارد و از ۵۷ ماده معدنی شناخته شده کشور ۳۱ ماده معدنی در این استان وجود دارد.

اکنون ۷۳۵ معدن شناخته شده در آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰ معدن فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید