192757

ورود جدی شرکت ملی صنایع مس ایران به بازار اشتغال خراسان جنوبی

دنیای معدن - استاندار خراسان جنوبی از ورود جدی شرکت ملی صنایع مس ایران به بازار اشتغال و سرمایه گذاری در استان خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، حمید ملانوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت: ذخایر مس خراسان جنوبی بی نظیر است و براساس مطالعات صورت گرفته این استان مستعد کانی سازی مس است.

به گفته وی با گسترش فعالیت های اکتشافی در آینده نزدیک می توان خراسان جنوبی را به عنوان یکی از مناطق مس خیز کشور معرفی کرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: فعالیت های معدنی در زمینه مس در استان سابقه طولانی دارد و چند دهه فرآیند تولید مس در معدن مس قلعه زری، گواه این موضوع است.

مدیرعامل صنایع مس ایران: هدف شرکت ملی مس قرارگرفتن جزو 10 شرکت برتر دنیا استتقویت همکاری ها در دستور کار بانک ملت و شرکت ملی صنایع مس ایران

ملانوری ادامه داد: در معدن مس قلعه زری به عنوان تنها معدن مس زیرزمینی کشور تمام اقدامات از اکتشاف گرفته تا فرآوری ذخایر انجام می شود و باید به امر اکتشاف و فرآوری مس در استان توجه ویژه شود.

به گفته وی با افزایش میزان ذخایر مس، خراسان جنوبی می تواند در آینده نقش تأثیرگذاری در اقتصاد کشور ایفا کرده و نیاز صنایع داخلی را به این کانی برآورده سازد.

استاندار خراسان جنوبی در این دیدار از سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران خواست ادامه مطالعه و اکتشاف پهنه های معدنی مس را در استان سرعت بخشیده و نسبت به توسعه سرمایه گذاری در بهره برداری از معادن مس اقدام کند.

ملانوری بر رفع مشکلات موجود در مجتمع مس قلعه زری توسط شرکت ملی صنایع مس ایران تأکید کرد و اقدامات این مجموعه را به عنوان معین توسعه ای مناطق کمتر برخوردار در زمینه محرومیت زدایی در استان خواستار شد.

این جلسه قول مساعد مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران برای ورود جدی در راستای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی را به همراه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید