192442

پرسپولیس به دنبال تداوم صدرنشینی؛ استقلال در پی فرار از بحران

هر دو تیم با سرمربیان جدید وارد مسابقات نیم فصل دوم می‌شوند. نفتی‌ها با مجتبی حسینی نتایج نسبتا خوبی کسب کرده بودند، اما مشکلات مالی بهانه‌ای برای حسینی شد تا او به ذوب‌آهن اصفهان برود. مسجدسلیمانی‌ها نیز پس از بررسی چند گزینه، هدایت تیم‌شان را به بهروز مکوندی دادند. آنها امیدوارند با حضور سرمربی بومی خود بتوانند همچنان یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر باشند و در زمین خودشان به تیمی باج ندهند. این تیم با 18 امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

تراکتور رسول خطیبی را از آلومینیوم اراک گرفت تا پس از مدت‌ها تیمشان را که در اختیار مربی - کاپیتان یعنی مسعود شجاعی بود، از بلاتکلیفی خارج کنند. خیلی‌ها به نحوه جدایی خطیبی انتقاد دارند، چرا که با آلومینیوم نتایج خوبِ و فراتر از انتظار گرفته بود و اراکی‌ها به شدت از او دلخور و ناراحت هستند. از آن طرف، مالک باشگاه تراکتور هدایت تیمش را به یک مربی بومی داد تا بلکه بتواند این تیم را متحول کند. اگر چه تراکتور با 22 امتیاز در جایگاه هفتم ایستاده، اما فاصله خیلی زیادی با صدر ندارد و امیدوار است با جذب بازیکنانی چون پیمان بابایی بار دیگر به بالای جدول برسد.

مس - استقلال

از دست دادن صدر جدول پس از شکست مقابل سپاهان، جایگاه متزلزل محمود فکری روی نیمکت استقلال و اعتراض برخی از هواداران به عملکرد او، غیبت مهدی قایدی در تمرینات، قهر روز گذشته رشید مظاهری و ... از جمله اتفاقاتی بود که برای آبی‌پوشان در این مدت رخ داد. اگر چه مدیران باشگاه استقلال حمایت خودشان را از فکری اعلام کرده‌اند، اما سرمربی آبی‌پوشان به خوبی می‌داند باید در دیدار امروز و هفته آینده برابر فولاد خوزستان نتیجه بگیرد. نتیجه نگرفتن او تبعات زیادی برای خودش و استقلال خواهد داشت.

قایدی به تمرینات بازگشته، اما تنها دو روز است با تیم تمرین می‌کند و احتمال دارد در ترکیب اصلی نباشد. خبر خوب برای فکری آمادگی کامل شیخ دیاباته، مهاجم خارجی استقلال است که حضورش در خط حمله بار فنی آبی‌پوشان را بالا خواهد برد. دیگر غایب استقلال، داریوش شجاعیان است که به دلیل مصدومیت در این بازی حضور نخواهد داشت.

چالش امروز استقلال، تنها بازی در چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای نیست، بلکه تیمی است که نتایج خوبی در نیم فصل اول گرفت و کمتر در زمین خودش امتیاز از دست داده است. شاگردان محمد ربیعی در اولین تجربه حضورشان در لیگ برتر 22 امتیاز کسب کرده‌اند و در جایگاه هشتم قرار داشته و با تیم چهارم جدول تنها یک امتیاز فاصله دارند. این فاصله امتیازی می‌تواند ارزش فنی مس رفسنجان را به خوبی نشان دهد.

استقلال با 26 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید