192145

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در جریان بازدید از سیمان شمال:سرانه مصرف سیمان، یکی از شاخص های توسعه یافتگی است

دنیای معدن -شرکت سیمان شمال با سابقه ای بالغ بر ۶۶ سال تولید سیمان و کلینکر، یکی از قدیمی ترین و مهمترین کارخانه های تولید سیمان استان تهران است که با سابقه درخشان در بازارهای داخلی و صادراتی، همواره به عنوان یکی از مهمترین شرکت های گروه توسعه ملی به شمار می رود. به همین منظور اخیرا بازدید از این شرکت توسط مدیرعامل گروه توسعه ملی و معاونان این شرکت، هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان و مدیران شرکت سیمان شمال از خط تولید کارخانه صورت گرفته است.

به گزارش دنیای معدن، امیرتقی خان تجریشی، مدیرعامل گروه توسعه ملی طی بازدید اخیر خود از کارخانه سیمان شمال، با نوید حل شدن بخش زیادی از مشکلات این شرکت، اظهار کرد که در سال آینده می توانیم با سبکبالی به یرنامه های مدون و استراتژیک سیمان شمال برسیم.

در این بازدید که به صورت مفصل از خطوط تولیدی این قطب سیمانی پایتخت صورت گرفت، تجریشی گفت: توسعه اقتصادی، همبستگی بالایی با صنعت سیمان دارد و سرانه مصرف سیمان، یکی از شاخص های توسعه یافتگی است. اما هنوز راه زیادی در پیش داریم تا به افق های برنامه ریزی شده در هلدینگ سیمانی توسعه ملی به منظور افزایش تولید و کسب سهم بازار بیشتر برسیم.

وی افزود: استفاده از دارایی های غیرمولد در راستای تولید ، اتفاق مبارکی است که گزارش آن می تواند برای گروه سیمان و سایر ذینفعان سودمند باشد.

ادامه حیات صنعت سیمان در گرو لغو قیمت گذاری دستوری

در ادامه این بازدید، حامد اصل روستا، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان به بیان مشکلات عملکردی تولیدکنندگان سیمان پرداخت و گفت: اگر قیمت گذاری سیمان با همین روند با شرایط دستوری ادامه پیدا کند، ادامه حیات شرکت های سیمانی توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: افزایش نرخ سیمان همراه با تورم اعلامی نبوده است. اگر در مقایسه با سایر صنایع آن را بررسی کنیم، باز هم به اندازه صنعت افزایش قیمت نداشته ایم. حال اگر از شمول قیمت گذاری خارج شویم ، می توان به حیات این صنعت امیدوار بود.

مدیرعامل سیدکو درپایان طی توصیه ای به سیاستگذاران و تولیدکنندگان این صنعت گفت: توجه به تجربه مشتری در سطح کاربردی و استراتژیک اهمیت زیادی دارد. بنابراین در ارایه محصولات جدید، توجه به نیاز بازار می تواند به افزایش سوددهی شرکت منجر شود.

در ادامه این مراسم به مناسبت تولد امام علی (ع) و تجلیل روز پدر از کارگران و کارمندان نمونه این شرکت تقدیر به عمل آمد.

منبع:روابط عمومی گروه توسعه ملی

دیدگاهتان را بنویسید