192109

رانت ۵۶۰ هزار تومانی سیمان به جیب دلالان می رود/ افزایش قیمت گاز کارخانجات در راستای حمایت از تولید نیست

دنیای معدن - یک تولیدکننده با بیان این که اقدام مجلس در افزایش ۳ برابری قیمت گاز کارخانجات سیمان در راستای حمایت از تولید نیست گفت: قیمت سیمان در بازار۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود اما کارخانجات مکلفند این سیمان را به قیمت حدود ۳۴۰ هزار تومان بفروشند.

به گزارش دنیای معدن، ابراهیم غلام زاده در گفت و گویی، با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی مصوبه ای در قانون بودجه سال 1400 را به تصویب رسانده که قیمت گاز کارخانجات سیمان سه برابر خواهد شد، اظهارداشت: این افزایش قیمت گاز به قیمت تمام شده سیمان اضافه خواهد شد و در سال آینده باعث افزایش قیمت سیمان خواهد شد .

وی با تأکید بر اینکه مصوبه سیمانی مجلس به افزایش قیمت مسکن دامن خواهد زد، افزود: متاسفانه در حالتی که انجمن سیمان کشور دوره مدیریتش تمام شده و انتخاباتش را نیز به بهانه کرونا لغو کرده و درگیر کارهای سیاسی برای انتخاب مجددشان هستند ، صنعت سیمان با چالشهای متعددی مواجه هست .

این تولیدکننده سیمان گفت: بزرگترین چالش صنعت سیمان ، قیمت آن هست که سالهاست سرکوب شده و توجیه افتصادی این صنعت را از بین برده است . در حالی که قیمت سیمان در بازار بین 700 تا 900 هزار تومان خرید و فروش می شود کارخانجات مکلفند این سیمان را به قیمت حدود 340 هزار تومان بفروشند و سود مابین آن که در حدود 560 هزار تومان می شود نصیب واسطه ها و دلالان میشود و این صنعت عظیم از این سود بی بهره مانده است .

غلام زاده تصریح کرد: مجلس شعار حمایت از محرومین و جلوگیری از افزایش قیمت مسکن می دهد ، در همان حالی که مصوبه ای را تصویب می کند که به افزایش قیمت سیمان و مصنوعات سیمانی و نهایتا مسکن مواجه خواهد شد و انجمن سیمان کشور هم حضور ندارد تا از حق این صنعت دفاع کند .

دیدگاهتان را بنویسید