191561

برترین رتبه «فولاد خراسان» در جمع ١٠٠شرکت برتر ایران

دنیای معدن -«مجتمع فولاد خراسان» بر اساس فهرست اعلام شده ی شرکت های برتر ایران در سال ١٣٩٩ (IMI 100)در سال گذشته با ٢ پله صعود، بالاترین امتیاز خودش را از بدو تاسیس تا کنون، در فهرست ثروتمند ترین و پر فروش ترین شرکت های ایرانی رقم زد.

به گزارش دنیای معدن، در سال ۱۳۹۹، همان طور که انتظار می رفت، بزرگ ترین شرکت بورسی استان خراسان رضوی یعنی شرکت «مجتمع فولاد خراسان» که با نماد «فخاس» در بازار سرمایه فعال است، برترین شرکت صنعتی شرق کشور شناخته شد و علاوه بر آن، این هولدینگ بزرگ صنعتی و معدنی توانست با حفظ روند رو به رشد خود، از رتبه ۶١ در سال گذشته، به جایگاه ۵٩ این فهرست صعود کند.

▫️رشد خیره کننده نزدیک ۵٠درصدی فروش مجتمع فولاد خراسان در سال ١٣٩٨ نسبت به سال پیش، که از رقم ٣٠٧١میلیارد تومانی سال ٩٧ به ۴۵٢٧میلیاردتومان بالغ شد، یکی از عوامل مهم جهش این شرکت در میان ١٠٠شرکت برتر ایران در فضای کسب و کار بوده است.

▫️سازمان مدیریت صنعتی «وزارت صنعت، معدن و تجارت» که از سال ۱۳۷۷ تا کنون، هر ساله فهرست شرکت های برتر ایران را اعلام می کند، بر مبنای آمار و اطلاعات دقیق و شفاف و با لحاظ نمودن ۳۳ معیار درباره بنگاه های اقتصادی بورسی یا غیر بورسی، رتبه بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران را انجام می دهد که فهرست منتشر شده از سوی دبیرخانه همایش رتبه بندی شرکت های ایرانی، نشان گر رشد خیره کننده فولاد خراسان در شاخص های ارزیابی این سازمان است.

☑️مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با بیان این که رتبه بندی شرکت های ایرانی از این رو حائز اهمیت است که گروهی از متخصصان زبده در حوزه های مختلف، شاخص های گوناگون عملکرد شرکت ها را ارزیابی می کنند، افزود: نکته نویدبخش گزارش امسال این موسسه این است که فولاد خراسان، علی رغم همه دشواری های کنونی فضای کسب و کار، روند رشد خود را در سال گذشته حفظ کرده است و به جایگاه¬های بالاتر در میان شرکت های بزرگ ایران می اندیشد.

▫️کسری غفوری افزود: نکنه حائز اهمیت دیگر این است که رشد قیمت و در نتیجه شاخص فروش در مورد اغلب کالاها و خدمات در کشور اتفاق افتاده است، در نتیجه صعود فولاد خراسان در این فهرست، نشان دهنده حفظ برتری این شرکت در دیگر ملاک های این ارزیابی همزمان با رشد سودآوری است.

دیدگاهتان را بنویسید