191522

وزیر صمت معتقد است پروژه نورد گرم ۲ باید سریع تر اجرایی شود

دنیای معدن - مدیر کل صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به پروژه نورد گرم 2 فولاد مبارکه و حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از آن گفت: این پروژه تحول بزرگی در زمینه تامین ورق مورد نیاز کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش دنیای معدن، سیف اله امیری در گفت‌وگویی در حاشیه یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار با بیان این مطلب افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در سفر به اصفهان از این پروژه بازدید داشتند و اعتقاد بر این دارند که پروژه نورد گرم 2 باید هر چه سریع تر به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه فولاد مبارکه از نظر مالی با مشکل همراه نیست و هر آنچه در این زمینه نیاز باشد خودش تامین می کند. تنها نیازمند حمایت های دولتی برای اخذ مجوزها و حل بروکراسی‌های اداری است.

وی تاکید کرد: در زمینه یاد شده وزارت صنعت، معدن و تجارت با تمام توان حمایت خواهد کرد و اگر با مشکلی همراه شدند ما در وزارت صمت پاسخگوی آنها هستیم.

به گفته امیری، وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور کامل حامی اجرای این پروژه است.

گفتنی است شرکت فولاد مبارکه در تلاش است تا در راستای رسالت خود با اجرای پروژه نورد گرم 2، کشور را از واردات ورق بی نیاز کند.

بدون شک این موضوع تاثیر بسیاری در قیمت تمام شده محصولات پایین دستی و به دنبال آن سودآوری فولاد مبارکه خواهد داشت. اما مدیران این مجموعه معتقدند حمایت وزرات صنعت؛ معدن و تجارت می تواند سرعت اجرای این پروژه را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید