191274

تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی به فرهنگیان در سال آینده

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند تحویل مسکن فرهنگیان گفت: در فاز اول اجرای این طرح، عملیات احداث ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد مسکن در ۱۸ استان و ۶۵ شهرستان شروع شده و قرار است اولین واحدهای مسکونی در سال آینده تحویل شود که فعلا شمار آن به ۱۰ هزار واحد می رسد.

گودرز کریمی‌فر با بیان اینکه مطابق آمار‌هایی که در دست داریم ۱۷۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند اظهار کرد: در قالب عقد تفاهمی با وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته، نسبت به خانه دار شدن ۱۷۰ هزار همکار فرهنگی در یک بازه زمانی سه ساله تا مرداد ۱۴۰۱، اقدام کردیم.
وی افزود: در فاز اول اجرای این طرح، عملیات احداث ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد مسکن در ۱۸ استان و ۶۵ شهرستان شروع شده و قرار است اولین واحد‌های مسکونی در سال آینده تحویل شود که فعلا شمار آن به ۱۰ هزار واحد می‌رسد، زیرا ۱۰ هزار نفر از ثبت نام کنندگان تاکنون اقدام به واریز وجه اولیه کرده و وارد طرح شده اند.
مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط ثبت نام متقاضیان گفت: از جمله شرایط مورد تایید برای ثبت نام می‌توان به فاقد مسکن بودن و عدم استفاده از تسهیلات مسکن اشاره کرد. همچنین در این طرح اولویت‌هایی قائل شدیم؛ زنان سرپرست خانوار در اولویت اول قرار دارند و پس از آن‌ها زوجین فرهنگی، کارکنان بالای ۲۰ سال سابقه و بازنشستگان هستند.
کریمی‌فر به تسهیلات مسکن درنظر گرفته شده نیز اشاره کرد و گفت: متقاضیان برای دریافت وام مسکن ۴۰ میلیون تومانی به بانک مسکن معرفی می‌شوند. تا کنون ۱۰ هزار وام از این طریق ارائه شده است. علاوه بر این با همکاری بانک ملی یک اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی نیز درنظر گرفته شده است تا بتوانیم تسهیلاتی با سود ۱۲ درصد تحت عنوان وام ثانویه در اختیار فرهنگیان بگذاریم. البته تاکنون وام ثانویه حمایتی به عنوان آورده اولیه فرهنگیان به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بین فرهنگیان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه در مجموع ۳۲۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده بودند که۱۵۰ هزار نفر فاقد شرایط بودند اظهار کرد: ۴۳ هزار و ۷۷۵ نفر که حائز شرایط بودند معرفی شده اند و ۱۰۱ هزار پرونده در حال رفع نقص است.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید