189933

فولادمبارکه در زمینه تولید ورق عملکرد بی نظیری داشته است

دنیای معدن -معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص نقش فولاد مبارکه در ارزآوری برای کشور گفت: فولاد مبارکه اصفهان در زمینه تولید ورق بی نظیر است. در واقع فولاد مبارکه جز یکی از مجتمع های بی نظیر غرب آسیاست و در جهان نیز در خصوص دانش فنی و طراحی که دارد مورد توجه است.

به گزارش دنیای معدن، مهدی صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد با بیان این مطلب در ادامه افزود: فولادمبارکه در ابتدا تامین نیاز داخل را در دستور کار دارد و بعد به مقوله صادرات بپردازد.
وی تصریح کرد: توصیه اکید ما در وزارتخانه به شرکتی مانند فولادمبارکه توجه به بحث بهره وری است که خوشبختانه این شرکت بسیار خوب در این زمینه عمل می‌کند؛ همچنین استفاده حداکثری از خطوط تولید خود را در دستور کار قرار داده که اقدامی مثبت است؛ البته در کنار این موارد، شرکت فولادمبارکه طرح‌های توسعه ای خود را نیز دنبال می‌کند.
صادقی نیارکی در خصوص عملکرد این شرکت فولادساز گفت: شرکت فولاد مبارکه به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در کشور شناخته شده و عرضه بسیار خوبی نیز در بورس نسبت به دیگر شرکتهای نوردکار داشته است. در واقع فولادمبارکه جز محدود شرکتهایی بوده که تولیدات خود را در بورس عرضه کرده و ما نیز همیشه اعلام کردیم که این اقدام مثبت است.
وی درباره اینکه اکنون فولادمبارکه در کشور مورد هجمه های بسیاری قرار گرفته و دولت چه حمایتی می‌تواند از این شرکت داشته باشد نیز گفت: مسائل و چالشهایی برای شرکت فولادمبارکه رخ داده و ما امیدواریم حل و فصل شود. اما توقع وزارت صمت بر این است که فولادمبارکه همچنان مسیر توسعه ای خود را دنبال کند؛ همچنین راندمان و عرضه محصول در داخل و تنظیم بازار داخل را بیشتر در دستور کار خود قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید