خانه    معدن    صنایع معدنی    یادداشت و مقالات    گزارش تصویری    بورس    اقتصادی    ورزشی    عمومی    سلامت    تماس    درباره ما  
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 - 11:42   
  تازه ترین اخبار:  
   پربازدیدهای امروز  
  آگهی شناسایی و بکارگیری نیروی قراردادی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر
  افزایش 4 درصدی تولید معادن مس جهان/ قیمت جهانی مس در چند قدمی 10 هزار دلار شدن
  همه وظیفه داریم پاسخگوی مطالبات کارگران باشیم
  با افزایش تولید، آمار ابتلا به کرونا در فولاد مبارکه بسیار پایین است
  شمار پروانه های بهره برداری معادن سبزوار ۲ برابر شده است
  تولید طلای زرشوران چهار رقمی شد
  از دلال ها سیمان نخرید
 
   اخبار ورزشی  
  محمد دانشگر؛ بخشیده می شوم، پس هستم!
  بازگشت برانکو به تیم ملی ایران!
  جنگ روانی عربستانی‌ها علیه استقلال
  بهترین خبر ممکن برای استقلال از دیدار با ذوبی ها ؛ محرومیت خطرناک‌ترین بازیکن ذوب‌آهن مقابل استقلال
  دردسر جدید استقلال به خاطر میلیچ
  غرامت استراماچونی چقدر است؟
  شکایت سعودی‌ها از استقلال به AFC
  انتقاد تند از جدیدترین جداشده تیم فرهاد مجیدی : او چرا آمد و چطور از استقلال رفت؟
  نخستین خروجی قطعی استقلال
  آخرین خبر از انتخاب جانشین فراز کمالوند در استقلال
- اندازه متن: + -  کد خبر: 189689صفحه نخست » تجهیزات و ماشین آلات معدنییکشنبه، 26 بهمن 1399 - 13:29
ممنوعیت واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی تولیدی هپکو
 ممنوعیت واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی تولیدی هپکو دنیای معدن - معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی در رده تولیدات هپکو همچنان ممنوع است و فقط ماشین آلاتی که تولید داخلی ندارند، امکان ثبت سفارش دارند.
  

به گزارش دنیای معدن از وزارت صمت؛ آقای مهدی صادقی نیارکی با بیان اینکه واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی در رده تولیدات هپکو از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ ممنوع شده است افزود: براساس ماده ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون امور معادن و مکاتبات صورت گرفته با معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، خواستار منع واردات محصولات دو پله بالاتر از رده تولیدات هپکو شده ایم بنابراین به اندازه کافی در بحث واردات، حمایت های لازم از مجموعه واحد های تولیدی تولیدکننده ماشین آلات صنعتی و معدنی صورت می گیرد.

وی مهمترین مسئله هپکو را بحث مالکیت دانست و گفت: خوشبختانه با توجه به مصوبه هیئت وزیران، سازمان تامین اجتماعی مالک اکثریت سهام هپکو است و فقط تعیین تکلیف بدهی ها و تقاضا برای محصولات هپکو باقی می ماند که موضوع بسیار مهمی است.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه تقاضا هایی در بخش معدن و بازسازی ماشین آلات راهسازی و نیاز های سازمان راهداری مطرح است افزود: باید مدیریت و مالک مجموعه، تامین و تجهیز مالی و تعیین تکلیف بدهی ها را به انجام برساند تا بتواند سفارش دریافت کند و با تولید به موقع محصولات را تحویل دهد.

صادقی نیارکی گفت: سیاست کلی کشور، مدیریت منابع به ویژه منابع ارزی برای ساخت داخل و تقویت ارزش افزوده است، هر چه کالا ها ارزش افزوده بیشتری داشته باشند، در داخل تولید می شوند از این رو مجوز واردات برای محصولات کم ارزش، غیرضروری و مصرفی داده نخواهد شد.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© دنیای معدن 1388
info@donyayemadan.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار