186597

اعتراض انجمن ذغال سنگ ایران به افزایش ۲۰ برابری حقوق دولتی معادن

دنیای معدن - انجمن ذغال سنگ ایران با ارسال نامه ای به وزیر صنعت اعلام کرد که چه اتفاقی در معادن ذغال سنگ افتاده که شما به فکر افزایش ۲۰ برابری حقوق دولتی پایه معادن ذغال سنگ هستید.

به گزاش دنیای معدن، انجمن ذغال سنگ ایران با ارسال نامه ای به رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعتراض خود را در افزایش حقوق دولتی معادن ذغال سنگ اعلام کرد.

در نامه انجمن ذغال سنگ به وزیر صنعت آمده است:

همانگونه که مستحضرید فعالیت در معادن ذغال سنگ به دلیل شرایط خاص زیرزمینی نسبت به سایر معادن با سختی کار، هزینه بالا و مشکلات عدیده ای همراه است و در سطح جهانی به دلیل نقش ذغال سنگ در تامین انرژی و ایجد اشتغال انبوه به این معادن یارانه های مختلفی پرداخت می نماید.

در کشور ما به دلیل شرایط زمین شناسی و لایه های با ضخامت پایین این مشکلات وسیع تر بوده و در مقایسه با سایر حوزه ها مانند معادن سنگ آهن، مس، سرب، روی، و سنگ های ساختمانی معادن ذغال سنگ توسعه مناسب نداشته و به نسبت بالارفتن مصرف ذغال سنگ در کشور افزایش تولید نداشته ایم و بخشی از ذغال سنگ مورد نیاز صنایع فولاد از طریق واردات تامین می شود.

در وضعیت فعلی علی رغم ذخایر 1.2 میلیارد تنی ذغال سنگ درصورتی که فکر اساسی برای جذب سرمایه گذار و توسعه معادن ذغال سنگ انجام نشود واردات ذغال سنگ به میزان دو میلیون تن در سال خواهد رسید و واردات این حجم از ذغال سنگ ضمن خروج ارز فرصت اشتغال و توسعه معادن ذغال سنگ را از کشور ما خواهد گرفت.

در شرایطی که به دلایل فوق می بایست در جهت جذب سرمایه گذاری در این حوزه اقدام نماییم چند روز قبل خبر افزایش 20 برابری حقوق دولتی پایه معادن ذغال سنگ به سال قبل منتشر گردید.

فعالان حوزه ذغال سنگ در شگفت هستند که چه اتفاقی در معادن ذغال سنگ افتاده، آیا تولید معادن 20 برابر شده و یا سوددهی این معادن 20 برابر شده که به یک باره شاهد این افزایش در حقوق دولتی بوده ایم.

جنابعالی که در دوره های که مقام استاندار کرمان بودید به خوبی وضعیت اقتصادی این معادن واقف هستید که معادن ذغال سنگ توان پرداخت این میزان را ندارند و دولت باید به شیوه های مختلف مستقیم و غیرمستقیم به این معادن کمک نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید