185742

بازنده؟ فقط پرسپولیس

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «سرانجام خط تیره مندرج در ستون تعداد باخت‌های پرسپولیس در لیگ بیستم هم از بین رفت و سرخپوشان نخستین شکست فصلشان را برابر آلومینیوم اراک متحمل شدند؛ باختی دردناک که متن و حاشیه‌های مهمی داشت. پرسپولیس با وجود جلو افتادن از حریف در دقایق ابتدایی بازی قدر این موقعیت را ندانست و با دریافت دو گل مشابه روی ضربات ایستگاهی بازنده به رختکن رفت.
نیازی به آنالیز فنی نبود؛ حتی تماشای خلاصه مسابقات قبلی تیم اراکی هم نشان می‌داد این تیم روی استفاده از ضربات شروع مجدد خطرناک است. با این حال کادر فنی پرسپولیس انگار فرصتی برای این کارها و مطالعه رقبا ندارد. آنها همچنان از موضع فینالیست آسیا با مسابقات داخلی برخورد می‌کنند و بنابراین عجیب نیست که طی بیش از دو ماه گذشته، سرخپوشان تنها یک پیروزی ناپلئونی کسب کرده باشند. نهایتا شکست پرسپولیس زهر باخت عجیب استقلال به سایپا را گرفت و همزمان پیروزی فولاد و سپاهان بر رقبا نیز باعث شد وضع قرمزها بیش از پیش به خطر بیفتد.
تصمیمات غلط، توجیهات اشتباه
پرسپولیس در اراک مقهور اشتباهات متعدد کادر فنی‌اش شد. در غیاب جلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان، در قلب خط دفاعی از زوج احسان حسینی و مهدی شیری استفاده شده بود. بهره بردن از شیری کوتاه‌قامت در این پست، آن هم برابر تیمی که تاکتیکش استفاده از توپ‌های بلند است، واقعا عجیب بود. در ادامه هم تعویض‌های بی‌ثمر از راه رسید؛ خروج احسان پهلوان که بهترین بازیکن پرسپولیس بود یا بیرون رفتن مهاجمان نوک یعنی مهدی عبدی و وحید امیری. آرمان رمضانی هم تبدیل به تعویض همیشه بی‌ثمر یحیی گل‌محمدی شده است.
بدتر از همه اینها اما بهانه‌جویی‌های بی‌پایان یحیی در نشست خبری بعد از بازی بود. او از کیفیت زمین انتقاد کرد و برای هزارمین بار کمبود بازیکن را بهانه آورد؛ در حالی‌ که بسیار دشوار است موجودی فعلی پرسپولیس را از تیمی همچون آلومینیوم اراک کمتر بدانیم. در نهایت هم آقای سرمربی که دو هفته پیش دو روز برای برکناری مهدی رسول‌پناه از هیات‌مدیره به وزیر ورزش فرصت داده بود (!) عزل این عضو مدیریتی را بی‌فایده خواند. کلکسیونی از تناقضات غیر قابل دفاع.
دفاعیه رسول‌پناه
بعد از اشتباهات عصرگاهی، نوبت به جنگ شبانگاهی رسید تا پرسپولیس را وارد فاز تازه‌تری از بحران کند. مهدی رسول‌پناه که در این مدت کیسه‌بوکس انتقادات تند یحیی گل‌محمدی بوده، سرانجام طاقتش را از دست داد و ساعاتی بعد از بازی با آلومینیوم در یک نامه سرگشاده ۱۴ بندی سرمربی پرسپولیس را به مناظره در یک برنامه زنده تلویزیونی فراخواند.
بیانیه رسول‌پناه شامل موارد متعددی است؛ از تلاش‌های پیاپی و مجدانه یحیی برای افزایش رقم ثبت‌شده قرارداد خودش و چند بازیکن تا تلاش برای تعیین پاداش شکست در فینال لیگ قهرمانان! او همچنین یحیی را متهم می‌کند به این که سه بازیکن را در لیست مازاد قرار داده بود اما باشگاه به زحمت این سه نفر را نگه داشت و دو تن از آنان در فینال لیگ قهرمانان فیکس شدند! بدیهی است که با برکناری رسول‌پناه حالا او معذورات معمول برای پاسخگویی به سرمربی پرسپولیس را ندارد. بنابراین مدیر مستعفی هر دم به دفاع از خودش بر خواهد خاست و البته که بازنده همه این کشمکش‌ها فقط «پرسپولیس» است.»
منبع : برترین ها

دیدگاهتان را بنویسید