185343

عضو هیئت رئیسه مجلس: برطرف شدن مشکلات صنایع پایین دستی فولاد پیگیری می شود

دنیی معدن -عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رونق گرفتن تولید داخلی پس از خروج آمریکا از برجام گفت: پس از خروج آمریکا از برجام و قطع واردات برخی اقلام، تولید داخلی برخی صنایع تا سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش دنیای معدن، روح الله متفکر آزاد در حاشیه بازدید از صنایع شهرک صنعتی شهید سلیمی، از پیگیری دو طرح راهبردی در مجلس شورای اسلامی در حوزه فولاد و صنایع پایین دستی خبر داد و اظهار داشت: طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه و فروش بالاتر از قیمت جهانی فولاد در صنایع پایین دستی مورد توجه مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح جامعی در حوزه فولاد در مجلس در دست بررسی است که بخش اعظمی از مشکلات صنایع پایین دستی در حوزه فولاد را مرتفع می کند.

وی در ادامه، به تحریم مبادلات بانکی توسط آمریکا اشاره و خاطر نشان کرد: اگر ما مبادلات ارزی مان را از مجاری بانکی انجام دهیم در تیررس حملات تحریمی آمریکا قرار می گیریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی مبادلات ارزی خود را در صرافی ها انجام می دهند، افزود: اگر ما استانداردهای fatf را در کشور اجرا کنیم، صرافی های ما دچار مشکل شوند با توجه به اینکه آمریکا نظام بانکی ما را تحریم کرده واحدهای تولیدی ما با مشکل مواجه می شوند فلذا نباید معاهدات اِف اِی تی اِف در کشور اجرا شود.

مدیریت هوشمندانه سلیمانی در دوران تحریمحزب ندای ایرانیان: اگر دولت تدبیر و همت کافی داشت تحریم ها به جایی نمی رسیدجهانگیری: بزرگترین پروژه های نفتی را در دوران تحریم انجام دادیم

وی با اشاره به رونق گرفتن تولید داخلی پس از خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: پس از خروج آمریکا از برجام و قطع واردات برخی اقلام، تولید داخلی برخی صنایع تا سه برابر افزایش یافته است.

متفکرآزاد، با ابراز نگرانی از حاکم شدن تفکرات واردات محور و بی اعتنایی به تولید داخلی افزود: این رویه موجب نگرانی از رونق افتادن تولید داخلی و ایجاد مشکلات برای صنعتگران داخلی است و باید اتکا به تولید داخلی تقویت شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ایران از طوفان تحریم عبور کرده است، افزود: با خروج ترامپ از برجام و بازگشت تحریم ها، ایران توانسته اقتصاد خود را به ثبات برساند و روی ریل صحیح قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید