185261

زغال سنگ استرالیا راهی مقاصد جدید صادراتی شد

دنیای معدن - آمار صادرات زغال سنگ از ایالت کوینزلند استرالیا نشان می دهد که اگرچه به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و همچنین ممنوعیت چین از واردات زغال سنگ استرالیا آمار صادراتی به نسبت سال ۲۰۱۹ کاهش داشته اما این کشور در آخرین ماه ۲۰۲۰ بالاترین میزان صادراتی را در طول سال ثبت کرده است.

به گزارش دنیای معدن، برخلاف عدم وجود بازار چینی ها برای زغال سنگ استرالیا اما سرزمین کانگوروها مقاصد جدید برای محصول خود از جمله ژاپن، کره جنوبی، هند و بازارهای آتلانتیک یافته است. پس از افت آمار صادراتی در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، این استرالیایی ها بودند که با یافتن مشتری های جدید صادرات خود را در ماه دسامبر به سقف ۲۰۲۰ رساندند.

مجموع صادرات زغال سنگ استرالیا در ماه دسامبر عدد ۱۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تن را نشان می دهد که اگرچه به نسبت سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته اما به نسبت ماه پیش از آن (شروع ممنوعیت واردات چین) موفق به ثبت رشد ۱۹ درصدی شده است. این برای سومین بار در سال ۲۰۲۰ بود که استرالیایی ها بیش از ۱۷ میلیون تن صادرات در ماه داشتند.

اگرچه با آمار فوق استرالیا سال ۲۰۲۰ را به خوشی برای زغال سنگ خود به پایان رساند اما آمار صادرات زغال سنگ این کشور در کل سال معادل ۲۰۱ میلیون تن بوده که به نسبت سال گذشته که ۲۱۹ میلیون تنی ثبت شده افت ۸ درصدی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید