185212

فوتبال گیت (۵): تراکتور فاتح قلعه امیر پاشا، سایپا ستاره هفته

فوتبال گیت عنوان ستون ثابت سجاد شجاعی است که هر هفته در آن به مرور مهم‌ترین مسائل و حاشیه‌های لیگ برتر می‌پردازد. پنجمین قسمت این یادداشت به ماجراهای هفته دوازدهم پرداخته است.

هفته دوازدهم لیگ برتر برگزار شد و در روزی که گزارشگر کرمانی با شیرین کاریهایش تلاش کرد چهره هفته باشد تبریزی‌ها موفق شدند شاگردان قلعه نویی را شکست دهند و گل‌گهر امتیازات یک بازی خانگی دیگر را هم از دست داد. سیرجانی‌ها که تهاجمی‌ترین تیم لیگ هستند به راحتی موقعیت‌های پرتعداد خود را از دست دادند تا علی رغم برتری نسبت به حریف باشکست زمین بازی را ترک کنند. آنچه تفاوت دو تیم را مشخص میکرد وجود ستاره‌های با تجربه و اصطلاحا بازی دربیار در جمع تبریزی‌ها بود که توانستند از اشتباهات دفاع گل‌گهر نهایت استفاده را ببرند و روی تک موقعیت‌ها سه امتیاز بازی را با خود به تبریز ببرند.
اما ستاره این هفته از مسابقات قطعا سایپا بود که موفق شد میزبان صدرنشینش را مغلوب کند. استقلال که بیشتر پیروزی‌هایش را روی خلاقیت و فرصت طلبی عناصر تهاجمی اش بدست آورده بود در مقابل سایپا چندان روز پر فروغی را نداشت تا یکبار دیگر سیل انتقادات به سمت محمود فکری روانه شود. استقلالی‌ها که به راحتی میلیچ آماده را کنار گذاشتند و نادری ناآماده را جایگزینش کردند در بیشتر دقایق بازی اسیر پرس هافبک‌های نارنجی پوشان شدند و در روز کم اشتباه مدافعان سایپا نتوانستند موقعیت چندانی روی دروازه این تیم ایجاد کنند و معدود فرصت‌های آبی پوشان هم با درخشش اکبرمنادی سنگربان سایپا از دست رفت تا یکبار دیگر مشخص شود پشت عملکرد خوب ستاره‌های استقلال ضعف‌های فنی زیادی نهفته است که اگر برطرف نشود روز‌های سختی برای استقلالی‌ها در پیش خواهد بود.
سایپایی‌ها هم حالا نتیجه اعتماد به مربی جوان خود را گرفتند و به نظر می‌آید می‌توانند بفکر رسیدن به رتبه‌های بالای جدول هم باشند.

دیدگاهتان را بنویسید