185004

علل شایع مرگ کودکان زیر پنج سال

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه یکی از علت های مرگ کودکان زیر پنج سال حوادثی است که می توان از آن پیشگیری کرد، گفت: از ابتدای امسال سه مورد غرق شدگی در حوضچه ها و استخرها داشته ایم که این مرگ ها قابلیت پیشگیری دارد.

دکتر"سیدوحید هاشمی طباطبایی" صبح امروز ششم بهمن ماه در کارگروه اجتماعی فرهنگی، زنان و خانواده استانداری کرمان اظهار کرد: کاهش مرگ کودکان زیر پنج سال یکی از اهداف توسعه به حساب می آید و این مسئله بسیار مهم است.
وی افزود: در کشور ما در حال حاضر نسبت به دو تا سه دهه قبل این شاخص بهبود پیدا کرده اما برخی کشورهای عربی وضعیتشان بهتر از ماست.
طباطبایی با اشاره به اینکه یکی از علت های مرگ کودکان زیر پنج سال حوادثی است که می توان از آن پیشگیری کرد، گفت: از ابتدای امسال سه مورد غرق شدگی در حوضچه ها و استخرها داشته ایم که این مرگ ها قابلیت پیشگیری دارد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه پیشگیری از مرگ کودک به دلیل حوادث حتما باید مدنظر قرار گیرد، افزود: حصارکشی استخرهای آب کشاورزی و نصب تابوهای هشداردهنده بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از علت های مرگ کودکان ناهنجاری های مادرزادی است که به بهداشت و درمان، غربالگری ها و مشاوره های قبل از ازدواج برمی گردد و اگر زایمان مادر زیر 18 سال و یا بالای 36 سال داشته باشد موجب ناهنجاری های ژنتیکی می شود.
طباطبایی تصریح کرد: همچنین عفونت های تنفسی ناشی از ذات الریه و آنفلوانزا از دیگر علت های شاید در مرگ کودکان زیر پنج سال بوده است.
وی بیان کرد: بررسی کیفیت وسائل بازی در پارک ها و ایمن سازی و مناسب سازی فضای پارک ها برای کودکان بسیار مهم است و خواستار همکاری رسانه ها برای جلب همکاری دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از مرگ کودکان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید