184927

مرمت پردیسان اردکان توسط چادرملو بیانگر جایگاه تعالی سازمانی آن است

دنیای معدن - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تقدیر از اقدام شرکت صنعتی معدنی چادرملو جهت مرمت مجموعه پردیسان اردکان، گفت: قطعاً این شرکت بزرگ صنعتی به جایگاه تعالی سازمانی دست یافته است.

به گزارش دنیای معدن، «علی اصغر مونسان» امروز در آغاز عملیات مرمت مجموعه پردیسان اردکان که به همت مجتمع صنعتی معدنی چادرملو انجام می‌شود، با اشاره به اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی کشورمان که به واسط عمق تمدن‌سازی خود نقش مهمی در شکل گیری هویت بشر داشته است، گفت: خوشبختانه میراث فرهنگی در کنار صنعت گردشگری صاحب کارکردهای اقتصادی شده و از بخش‌های مهم فرهنگی در کشورمان است.

وی یزد را از استانهای ویژه تاریخی در کشور و اردکان را از شهرستانهای ویژه در استان یزد خواند و افزود: متاسفانه حجم ماموریت‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از یک سو و تمدن بزرگ تاریخی کشورمان از سوی دیگر، هیچ کدام تناسبی با منابع محدود این حوزه در کشورمان ندارد که ناچاراً از مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی جهت مرمت و حفظ اماکن تاریخی بهره جسته‌ایم.

وی با نکو داشتن اقدام شرکت صنعتی معدنی چادرملو در مرمت مجموعه پردیسان اردکان، گفت: قطعاً این شرکت بزرگ صنعتی به جایگاه تعالی سازمانی دست یافته اینچنین با جدیت در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، مرمت یک مجموعه تاریخی را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

مونسان ابراز امیدواری کرد که چادرملو بن این که یزد با اقدامات موثر مردم و مسئولان این استان در صدر گردشگری ایران و در کنار استانهایی مانند اصفهان و فارس قرار گرفته است، گفت: امروز لوح شهر مقصد گردشگری را به شهردار یزد تقدیم کردیم و اردکان نیز دارای این ظرفیت است که با مشارکت مجموعه‌هایی مانند چادرملو ودر جهت رونق کسب و کار و اشتغال منطقه گام بردارد.

وی درخصوص تعامل و همکاری صندوق احیا و معاونت میراث فرهنگی وزارت جهت ارائه مشاوره‌های فنی و مرمتی قول مساعد داد و ابراز امیدواری کرد که مطالبات بالای گردشگری با همکاری و تعامل تمام بخشهای فعال در این حوزه مرتفع و شاهد اقدامات خوب و گسترده‌ای در بخش گردشگری باشیم.

«محمدرضا دشتی» نماینده مردم اردکان و رئیس فراکسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مجلس نیز در این نشست به جاذبه‌های تاریخی فراوان شهرستان اردکان و بافت‌های تاریخی در این شهر کویری اشاره و بیان کرد: میرات فرهنگی به ویژه بافت تاریخی اردکان ظرفیت ثبت در سطح جهانی را دارد.

«محمدعلی طالبی» استاندار یزد با تقدیر از باور مدیران چادرملو به مسئولیت اجتماعی این مجموعه در قبال مردم، این اقدام چادرملو را تجربه موفقی برای روی آوردن دیگر بخش‌های خصوصی استان به این حوزه خواند.

وی به تفاهم و تعامل مجموعه مدیران و فعالان شهرستان اردکان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شهرستان اردکان نیز همانند بسیاری از بخشهای دیگر استان از مسئولان محلی به ویژه نماینده پرتوانی برخوردار است که امروز در سمت ریاست فراکسیون گردشگری مجلس باعث افتخار استان است.

«هادی میرزایی» مدیر عامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور نیز در این مراسم توضیحاتی در مورد این طرح ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید