184717

راه های درمان فوری و خانگی اسهال

مشکل جدی اسهال از بیماری های شایع فصول گرم است هرچند در فصول سرد سال هم میتواند افراد را دچار سازد. بیرون روی های مکرر در کودکان و بزرگسالان اگر به موقع درمان نشوند عواقب سنگینی خواهند داشت.

در این قسمت " راه های درمان فوری و خانگی اسهال " می توانید با راهکارهای خانگی و موثر برای درمان اسهال آشنا شوید و هر کدام که برایتان راحت تر بود را به کار بگیرید.
درمان های خانگی اسهال شدید
چای سیاه :
مواد لازم :
یک لیوان چای سیاه
دو قاشق چای خوری عسل
نصف یک عدد لیمو ترش
چای سیاه یکی از قدیمی ترین و تاثیرگذارترین درمان های خانگی برای اسهال است و ترکیب آن با مواد ذکر شده عالی عمل خواهد کرد . این ترکیب را دو بار در روز مصرف کنید.
ترکیب ORS خانگی :
مواد لازم :
5 فنجان یا یک لیتر آب
6 قاشق چای خوری شکر
نصف یک قاشق چای خوری نمک دریا
تمام مواد ذکر شده را با یکدیگر ترکیب نمایید و برای جلوگیری از کم آبی ، آن را بنوشید . همچنین می توانید آب یک الی دو عدد لیموی ترش را نیز به آن اضافه کنید.
دارچین :
مواد لازم :
یک قاشق چای خوری دارچین
یک فنجان آب گرم
دارچین و آب را مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید سپس آن را به آرامی بنوشید و این کار را حدود یک ساعت تکرار کنید تا احساس بهبودی به شما دست بدهد.
دانه شنبلیله:
مواد لازم :
نصف قاشق چای خوری دانه شنبلیله
یک لیوان آب
یک لیوان ماست
شنبلیله نیز یکی از درمان های خانگی موثر برای مشکلات مختلف از جمله سوء هاضمه و اسهال می باشد . مواد ذکر شده را با بکدیگر ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید و به طور منظم برای درمان اسهال استفاده کنید . همچنین می توانید یک قاشق دانه شنبلیله را در آب بریزید و یک شب کامل آن را نگه دارید و صبح روز بعد آن را میل کنید.
همچنین ترکیب 2 قاشق چای خوری دانه شنبلیله و 2 قاشق چای خوری دانه زیره سبز می تواند به صورت پودر شده با یکدیگر مخلوط شود. ترکیب این دانه ها در یک کاسه ماست و سه بار مصرف آن در روز برای اسهال مفید خواهد بود.
زغال :
مقدار کمی زغال یا کربن فعال را با مقدار کافی آب مخلوط کنید و هر چند ساعت یکبار ، برای رفع مسمومیت غذایی ، دل درد و اسهال مصرف کنید . زغال عوامل ایجاد کننده اسهال را از بین می برد و به ریکاوری سریع تر و پاکسازی روده کمک خواهد کرد.
عصاره دانه گریپ فروت :
این عصاره را به اندازه 15 قطره داخل یک لیوان آب بریزید و چند بار در روز مصرف کنید . عصاره دانه گریپ فروت می تواند بیش از 800 باکتری ، ویروس ، هرپس و قارچ را از بین ببرد و همچنین برای مسمومیت غذایی و اسهال نیز بسیار مناسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید