184663

ظرفیت استخراج سالانه ۸ میلیون تن موادمعدنی/ خام فروشی به دلیل نبود واحد فرآوری

دنیای معدن - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به فعالیت واحدهای فرآوری سنگ لاشه و سنگ گچ اشاره و خام فروشی را یکی از مشکلات نبود زیرساخت های لازم برای ایجاد واحدهای فرآوری عنوان کرد.

به گزارش دنیای معدن، بختیار رازانی امروز در گفت وگویی، با اشاره به وضعیت معادن فعال در لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۸ واحد معدنی در سطح استان فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد واحد معدنی فعال، سالانه بیش از ۸ میلیون تن ظرفیت استخراج دارند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به فعالیت واحدهای فرآوری سنگ لاشه و سنگ گچ اشاره و خام فروشی را یکی از مشکلات نبود زیرساخت های لازم برای ایجاد واحدهای فراوری عنوان کرد.

رازانی همچنین هزینه بالای استهلاک تجهیزات و کاهش تقاضای صنعت ساختمان را از مهمترین مشکلات پیش روی صنایع معدنی استان برشمرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر سنگ گوهره، سنگ چینی، قیر طبیعی و تالک از معروف ترین موادمعدنی استان محسوب می شوند، ضمن اینکه برخی از موادمعدنی مذکور شهرت جهانی نیز دارند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان سهم زیرساخت های استان برای توسعه معادن را در سال جاری ۶۰۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: بخش عمده این اعتبار صرف بازسازی و یا احداث جاده معادن شده است.

دیدگاهتان را بنویسید