184497

گردشگری معدن ایده ای نو برای توسعه گردشگری کرمان

دنیای معدن - مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت:با همکاری دستگاه های مرتبط، گردشگری معدن به ایده ای جدید برای توسعه گردشگری کرمان مبدل خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، فریدون فعالی بر لزوم توسعه گردشگری معدن به عنوان اندیشه ای جدیدی برای جذب گردشگران تاکید و اظهار کرد: شناساندن و معرفی ظرفیت های گردشگری معدن برای سرمایه گذاران و ایجاد تعامل با دستگاه های مرتبط یکی از اولویت های این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان به واسطه معادن آن شناخته می شود که می توان با فراهم کردن زیرساخت های لازم و ایجاد مسائل ایمنی برای معادن متروک نظر گردشگران را به سوی این بخش جلب کرد و گردشگری معدن را توسعه داد.

فعالی گفت: با برنامه ریزی می شود معادن متروک را به یک منبع درآمد و ایجاد شغل تبدیل کرد، با توجه به تعداد بالای معادن فعال در استان کرمان، دیدن مراحل استخراج از یک معدن در حال فعالیت با رعایت تمام مسائل ایمنی نیز می تواند برای گردشگران جذاب و دیدنی باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت در معادن استان کرمان دارای سبقه تاریخی زیادی است که دیدن این پیشینه برای گردشگران نیز جذاب خواهد بود، افزود: امروزه گردشگران به دنبال جاذبه های جدید هستند که خوشبختانه استان کرمان در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد.

فعالی خاطرناشن کرد: در حال حاضر سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در بخش معادن شهرستان کوهبنان اعلام آمادگی کرده است که امیدواریم با همکاری فرمانداری کوهبنان و شرکت زغال سنگ استان، هرچه سریعتر مجوزهای لازم برای انجام فعالیت به این سرمایه گذار اعطا شود.

دیدگاهتان را بنویسید