184271

تاریخ ادامه روند استیضاح ترامپ اعلام شد

میچ مک کانل رهبر جمهوری خواهان سنای آمریکا زمان لازم برای آماده سازی دادگاه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهورسابق در این مجلس را اعلام کرد که اجازه نمی دهد این روند زودتر از اواسط فوریه آغاز شود.

مک کانل در بیانیه خود گفت: "من پیشنهاداتی را برای زمانبندی اولین مراحل جلسه استیضاح ترامپ برای چاک شومر رهبر دموکراتها ارسال کرده ام و مشتاق ادامه بحث و گفتگو با وی هستم."
به گفته وی ، هم سنا و هم نهاد ریاست جمهوری و شخص ترامپ مستحق "یک روند کامل و عادلانه" برای استیضاح رئیس جمهور پیشین آمریکا هستند.
مک کانل افزود: "جمهوری خواهان بر این باورند که در زمان آشفتگی های شدید سیاسی بسیار ضروری است که چنین روندی عجولانه به پیش نرود".
وی از جمله پیشنهاد کرد مواد استیضاح در سنا در تاریخ 28 ژانویه قرائت شده و 4 ، 11 و 13 فوریه تبادل اسناد اولیه بین ترامپ و مطرح کنندگان اتهام در مجلس نمایندگان صورت بگیرد.
هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا روز 6 ژانویه اندکی پس از تجمع در محل سخنرانی وی به کاخ کنگره (کاپیتول) در پایتخت آمریکا حمله کردند. یک شرکت کننده در ناآرامی ها بر اثر اصابت گلوله و سه نفر دیگر به علت غیر مرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند ، یک مامور پلیس نیز پس از زخمی شدن درگذشته است. همچنین کایپتول متحمل خسارات مادی شده است. این آشوب ها تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در کنگره را به تاخیر انداخت. در این شرایط، رهبران دموکرات مجلس نمایندگان خواستار استیضاح ترامپ یا برکناری وی طبق متمم 25 قانون اساسی در خصوص عدم صلاحیت شده اند.
حزب دموکرات ایالات متحده دونالد ترامپ، رهبر فعلی این کشور را مقصر آنچه اتفاق افتاده، می داند . در همین راستا ، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا قطعنامه ای را برای استیضاح رئیس جمهور از سمت خود به خاطر تحریک شورش صادر کرده است که قرار است در مجلس سنا نیز بررسی شود.اینترآذ

دیدگاهتان را بنویسید