184018

یک سال از واگذاری آلومنیوم به مپنا گذشت/ افزایش دیگ های فعال به 340 دیگ

دنیای معدن - استاندار هرمزگان با بیان اینکه شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس در حال حاضر یکی از بنگاه های قوی و موفق کشور است، گفت: این شرکت با خیزی که برای صنایع پایین دست خود برداشته، شاهد رشد و شکوفایی این مجموعه هستیم.

به گزارش دنیای معدن، فریدون همتی در گرامیداشت مراسم یکم بهمن، دومین سالگرد مدیریت شرکت آلومینیوم المهدی توسط گروه مپنا با قدردانی از مدیرعامل، معاون، پرسنل وکارگران شرکت آلومینیوم المهدی، اظهار کرد: با استقرا گروه مپنا، وضعیت آلومینیوم المهدی روزبه روز در حال بهتر شدن است و در مسیر شکوفایی قرار دارد.

وی در ادامه افزود: آلومینیوم با خیزی رو به رشدی که به صنایع پایین دست برداشته است، مزایای فراوانی دارد که پرهیز از خام فروشی، اشتغالزایی و ارزش افزوده و... را به همراه دارد.

استاندار هرمزگان با قدردانی از مدیرعامل این شرکت در توجه به استفاده از نیروهای بومی در حوزه های مختلف، خاطرنشان: تاکید ما بر این است که در بخش ها و حوزه های گوناگون از نیروهای بومی، نخبه و توان مند استفاده شود.

همتی بیان کرد: وضعیت فعلی و برنامه های آینده شرکت آلومینیوم المهدی که توسط مدیرعامل شرکت تبیین شد، رضایت بخش و بسیار امیدوار کننده است.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهایی که به بخش خصوصی در کشور واگذار شده بود چالش برانگیز بوده اند، ابراز کرد: در هرمزگان نیز، چالش هایی آلومینیوم المهدی، کشتی سازی، بندرشهید رجایی وفعالیت های گمرکی را تهدید می کرد که با مدیریت اوضاع و تصمیمات صحیح توانستیم بر مشکلات غلبه کنیم و در این بین از دستگاه قضایی به دلیل همراهی کامل برای رفع چالش ها نیز قدردانی می کنیم.

استاندار هرمزگان، خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم در مصرف برق صرفه جویی کنند تا برق بنگاه های اقتصادی با کاهش یا قطعی روبه رو نشوند، زیرا عدم رعایت مصرف باعث کاهش تولید، صادرات و اشتغال مواجه می شود.

وی گفت: درآمد اصلی شهرداری ها از ارزش افزوده است که بیشتر آن از صنایع اخذ می شود و در صورتی که صنایع با کاهش مصرف برق و در نتیجه تولید و صادرات مواجه شوند، درآمد شهرداری ها نیز کاهش می یابد .

همتی با قدردانی از مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی در توجه به رفاهیات و خواسته های پرسنل شرکت در بخش های مختلف، افزود: توجه به پرسنل و کارگران باعث افزایش انگیزه، بازدهی و تعلق خاطر کارکنان به مجموعه می شود.

استاندار هرمزگان، اظهار امیدواری کرد: برنامه های توسعه ای آینده شرکت که توسط مدیرعامل مطرح شد بسیار مسرت بخش است و شاهد رشد و شکوفایی روزافزون این صنعت مهم در کشور باشیم.

مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی نیز در این مراسم با قدردانی از حمایت های استاندار هرمزگان، گفت: بیش از 90 درصد مواد اولیه را وارد می کنیم که گمرک و بنادر همراهی لازم را در این بخش دارند.

340 دیگ در آلومنیوم المهدی روشن است

حمید مهتدی، افزود: در ابتدای تحویل گیری شرکت، 106 دیگ روشن بود که در حال حاضر با تلاش مجموعه به 340 دیگ رسیده است و تولید شمش آلومینیوم هم از 4318 تن به 13هزار و 800 تن رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: آند خام، درآمد و تناژ در این مدت افزایش یافته است و در سال ۹۷ مبلغ 40 میلیارد تومان، در سال ۹۸، ۳۱۶ میلیارد تومان و سال جاری 586 میلیارد تومان تا کنون از مطالبات پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی از آماده سازی، لاینینگ و ترمیم 338 دیگ جهت ورود به مدار تولید خبر داد.

وی با بیان اینکه مجموع پرسنل شرکت تعداد 2036 نفر است، افزود: بخشی از پرسنلی که با 20 سال سابقه کار با قانون مشاغل سخت وزیان آور بازنشسته می شوند، در حوزه های مختلف از تجربه شان استفاده می شود.

مهتدی ابراز کرد: اولین شرکت در گروه مپنا هستیم که احکام پرسنلی و.... را با امضای الکترونیکی انجام می دهیم.

547 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی آلومنیوم المهدی مشغول تحصیل اند

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی گفت: 547 دانشجو در 9 رشته جدید در دانشگاه علمی کارکربردی آلومینیوم المهدی مشغول به تحصیل هستند واز طرفی دیگر به حوزه خدمات و امکانات رفاهی پرسنل توجه ویژه ای داریم.

وی خاطر نشان کرد: با شیوع کرونا و برای حفاظت از سلامت کارکنان جزو اولین شرکت هایی بودیم که ماسک، دستکش و الکل و... را بین کارکنان توزیع کردیم و بحمد الله فوتی و حتی بستری کرونایی در این مجموعه نداشتیم.

مهتدی از افتتاح مرکز طب کار و همیار کارکنان و استقرار روانشناس به منظور شناسایی مخاطرات روحی و روانی پرسنل در آلومینیوم المهدی خبرداد وافزود: این کار ثاثیر بسزایی در محیط کار برای پرسنل دارد.

وی با بیان اینکه به نظام پیشنهادت توجه ویژه ای داریم واز آن استقبال می کنیم، خاطرنشان کرد: معتقدیم پرسنل شرکت بین المللی همچون آلومینیوم بایستی به دانش بین المللی تجهیز و مسلح شوند.

نگهداری 120 هکتار فضای سبز

مهتدی گفت: ساماندهی، توسعه و نگهداری 120 هکتار فضای سبز در مجموعه شرکت داشتیم که این روند ادامه می یابد.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی با اشاره به اینکه اجرای 16 پروژه توسعه ای را در برنامه داریم و تولید ورق را یکی از برنامه های پیش رو دانست و گفت: طرح تولید آلومینا از بوکسیت خارجی شرکت آلومینیوم المهدی را دیگر برنامه های این شرکت خواند.

وی طراحی دیگ 450 کیلوآمپری را توسط متخصصان این شرکت را گامی بزرگ در جهت پیشرفت تکنولوژی صنعت آلومینیوم در کشور خواند و افزود : برای نخستین بار در کشور این طرح اجرا می شود و خط سوم تولید در آلومینیوم المهدی را با به کارگیری دانش این مجموعه راه اندازی می کنیم.

وی به مشخصات فنی طراحی این دیگ پرداخت و گفت: میزان تولید روزانه هر دیگ 3405 کیلوگرم است و با راندمان 94 درصدی، تعداد آند ۴۸ و تعداد کاند ۲۶ است.

در پایان این مراسم استاندار هرمزگان از زحمات حمید مهتدی مدیرعامل شرکت آلومینیم الهمدی با اهدا لوحی که با امضای دو هزار نفر از پرسنل بود،تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید