183880

طرح فولاد شادگان قربانی تصمیمات نادرست

دنیای معدن - نماینده مردم شادگان در مجلس بابیان اینکه طرح فولاد شادگان قربانی تصمیمات نادرست است،گفت: طرح توسعه فولاد شادگان و ایجاد واحد فولاد سازی نیز بسیار کند پیشرفت می کند.

به گزارش دنیای معدن، در نشست بررسی آخرین وضعیت شرکت فولاد شادگان با حضور جعفری رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، نادری رئیس شرکت ملی فولاد ایران و حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری نژاد نماینده مردم شادگان برگزار شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با انتقاد شدید از مدیریت شرکت فولاد شادگان تصریح کرد: متاسفانه مدیریت فولاد شادگان و فولادخوزستان توانایی و تدبیر لازم را توسعه و تقویت این شرکت نداشته است.

وی در توضیح این مطلب افزود: در بحث کیفیت آهن اسفنجی، کیفیت آهن اسفنجی تولیدی کارخانه پائین بوده و موجب کاهش فروش شرکت شده است، حمل گندله ورودی شرکت از فاصله بسیار زیاد و کیفیت پائین آن علاوه بر بالا بردن هزینه سربار، باعث عدم خلوص آهن اسفنجی و تولید بسیار زیاد ضایعات شده است.

ناصری نژاد افزود: در محل کارخانه فولاد شادگان کوهی از گندله و آهن اسفنجی ضایعاتی قرار دارد که در فرآیند تولید، کیفیت مناسب را کسب نکرده است و الان بعنوان باطله تجمیع شده است، متاسفانه مدیریت شرکت علی رغم اخطارهای چندباره محیط زیست و همچنین ارزشمندی این باطله اقدامی برای فروش آن نکرده است.
وی ادامه داد: این مطالب و مطالب مشابه باعث کاهش سودآوری شرکت شده است و از مدیریت جدید ایمیدرو و فولاد خوزستان می خواهیم اشتباهات نفرات قبلی را تکرار نکنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: طرح توسعه فولاد شادگان و ایجاد واحد فولاد سازی نیز بسیار کند پیشرفت میکند و علی رغم آزادسازی منابع مالی و دسترسی به فاینانس خارجی، تا کنون به ۶۰ درصد نرسیده است در حالی که طبق برنامه مصوب مقرر شده بود انتهای سال جاری، فاز دوم به بهره برداری برسد.

این حقوقدان با اشاره به عدم توانایی مدیریت طرح برای ایجاد واحد فولاد سازی گفت: مدیریت طرح نتوانسته اختلاف بین پیمانکاران ساخت پروژه فولاد سازی را رفع کند و این موضوع باعث قربانی شدن کلیت پروژه شده است. پیمانکاران متاسفانه به تعهدات خود عمل نمی کنند و برخوردی با آنها نمی شود.

نماینده مردم شادگان در پایان خواستار توجه جدی سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به شرکت فولاد شادگان شد ویادآورشد: ریشه تمام این مشکلات این است که فولاد خوزستان، برای توسعه شرکت فولاد شادگان اولویتی قائل نیست و بدنبال سایر طرح های خود است./

دیدگاهتان را بنویسید