183476

دلیل موفقیت استقلال فاش شد ؛ آرش رضاوند ستاره آبی ها لو داد

آرش رضاوند هافبک تیم استقلال دیشب میهمان برنامه شب‌های فوتبالی بود و درباره شرایط مصدومیتش، وضعیت استقلال و برتری مقابل تراکتور صحبت کرد.

آرش رضاوند درباره عدم حضور به همراه استقلال در بازی خارج از خانه با تراکتور گفت:
همه دل‌شان با تیم است و چه من و چه بازیکنانی که در لیست هستند همه تلاش می‌کنیم که استقلال نتیجه بگیرد.
آرش رضاوند درباره نتیجه‌گیری تیم با توجه به انتقادات علیه فکری بیان داشت:
شرایط مربیگری در استقلال همیشه سخت بوده حالا فرقی ندارد چه آقای فکری و چه آقای مجیدی، حتی در زمان آقای استراماچونی هم شرایط سخت بود چون در استقلال توقعات بالاست. از هر مربی اینگونه است. مخصوصا بعد از حضور آقای استراماچونی توقع مردم از تیم بیشتر است. مشخص بود که با گذشت زمان هم بازیکنان خودشان را کادرفنی وفق می‌دهند و کادرفنی هم همینطور. به نظرم امسال اگر چنین نتایجی گرفتیم مزد ثبات ماست. فکر نکنم استقلال طی پنج سال اخیر چنین ثبات تیمی به خود دیده باشد و در سال اخیر شاید یکی دو مهره تاثیرگذار مثل آقای کریمی و چشمی را از دست دادیم ولی جزو سال‌هایی است که استقلال بازیکنانش را حفظ کرده و کادرفنی خوبی داریم که اینجا هواداران باید از ما حمایت کنند تا ما بتوانیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم.
رضاوند درباره آخرین وضعیت آسیب دیدگی‌اش گفت:
بعد از بازی با پرسپولیس یک مصدومیتی در چهار سر پایم پیش آمده که باید فعلا فیزیوتراپی کنم و امیدوارم که هر چه زودتر خوب شوم و به تمرینات برگردم. آنطور که دکتر گفته دو هفته طول می‌کشد اما سعی میکنم زودتر برسد. امیدوارم تا بازی سایپا برسم.
آرش رضاوند درباره بازی استقلال و تراکتور همچنین گفت:
به نظرم باد خیلی در نیمه اول روی روند بازی تاثیرگذار بود. در نیمه دوم تیم ما یکی از بهترین بازی‌هایش را انجام داد و می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم که خداراشکر این بازی شش امتیازی را بردیم و تراکتور اگر ما را شکست می‌داد ۱۹ امتیازی می‌شد.
استقلال این فصل به قهرمانی فکر می‌کند؟ آرش رضاوند در این خصوص گفت:
از نظر من به زیبا بازی کردن امتیاز نمی‌دهند و اگر تیم تا مدتی شرایط خوب بازی کردن را ندارد هم فقط باید برنده شود تا به شرایط ایده آل برسد. ما سال گذشته خیلی خوب بازی می‌کردیم اما دقایق آخر گل می‌خوردیم و بازی را از دست می‌دادیم. امسال تمرکزمان روی این است که برنده باشیم و چه بد یا خوب باشیم سعی می‌کنیم که به مثل امروز برنده باشیم.
شرایط امسال با سال‌های گذشته تفاوت دارد؟ هافبک آبی‌ها در این باره همچنین گفت:
حاشیه در استقلال همیشه زیاد است. جا دارد که از اسپانسرمان تشکر کنم که زحمات زیادی کشیدند و به تیم ما نظم دادند. باشگاه به هر حال یکسری مشکلات دارد که حل می‌شود اما مهم‌ترین چیز این است که اسپانسر پشت تیم ماست و ما هم دلگرمی داریم. امسال شرایط خوبی داریم و استقلال هر فصل نیم فصل اول را از دست می‌داد اما شرایط این فصل خوب است و امیدواریم که ادامه داشته باشد و برای هواداران یک قهرمانی بیاوریم.
آرش رضاوند همینطور درباره علاقه به استقلال از کودکی صحبت کرد:
من از کودکی استقلالی بودم و عکس‌هایش هم موجود است. کری خوانی با مهدی ترابی؟ ترابی وقتی با پرسپولیس قرارداد بست نیم فصل در سایپا ماند و همیشه وقتی بازی‌ها را تماشا می‌کردیم کری‌خوانی داشتیم. من و سید احمد موسوی در رده امیدهای استقلال بودیم که آن زمان سرمربی ما آقای لطیفی بودند و ما در رده بزرگسالان تمرین می‌کردیم اما آن زمان طوری بود که به بازیکنان جوان بها نمی‌دادند. در نفت پیش آقای گل محمدی رفتم و جا دارد اینجا از ایشان تشکر کنم که زحمت زیادی برایم کشیدند و یک بازی بین بازیکنان امیدها و بزرگسالان بود که من را دیدند و به تمرین بزرگ‌ها اضافه شدم که جا دارد از ایشان تشکر کنم.
آرش رضاوند درباره عملکرد شیخ دیاباته گفت:
شیخ در این چند مدت یک مصدومیت از ناحیه دوقلو داشت که پنج هفته از میادین دور بود و تا الان شرایط فیکس بودن نداشت که میل پارسال خودش را نشان بدهد. این اولین بازی او بود که فیکس بازی کرد و دو گل هم زد. شیخ یک بازیکن تاثیرگذار است که وقتی در بازی هم هست بچه‌ها خیلی بهتر می‌شوند. مهم‌تر از گل زدن حفظ توپ اوست. سایر بچه‌ها تلاش می‌کنند و قایدی، دیایاته و ارسلان گلزنی می‌کنند که امیدوارم تا آخر فصل ادامه داشته باشد. سال گذشته هم دیدید که در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا یک تنه تیم‌مان را عبور داد و برخلاف فیزیک بلندش، با پا بهتر از سر کار می‌کند و کمک حال بچه‌هاست. امیدوارم که هیچ زمان مصدوم نشود چون بودنش در زمین خیلی تاثیرگذار است.
فضای دربی چطور بود؟ آرش رضاوند هافبک استقلال در این باره اضافه کرد:
ما دقیقا آنطور که می‌خواستیم در دربی نبودیم. واقعیت شرایط دربی خیلی سخت است و طوری نیست که یک بازیکن اشتباه کند. الان طوری شده که از ترس صفحات مجازی بازیکن می‌ترسد اشتباه کند. این مخصوصا روی بازی پرسپولیس با یکی از بازیکنان صحبت می‌کردیم، گفت وقتی آن اتفاق افتاد، تا دقیقه ۸۰ بازی متوجه دیگر اتفاقات نمی‌شدم چون مدام به این فکر می‌کردم که اشتباه کردم. یکی از معضلات فوتبال ما صفحات مجازی هستند که بیشتر برای پرداختن به نکات مثبت فوتبال دنبال تخریب هستند. ما نمی‌دانیم که چه کسی کدام سمتی است که همین شرایط را سخت‌تر می‌کند. بالاخره به هر بازیکنی تاثیرگذار است و شرایط دربی همانطورکه مردم پشت تلویزیون استرس دارند بازیکنان هم دوست دارند که شرمنده هواداران نشوند و همین به هر حال استرس را دوبرابر می‌کند. وقتی که هواداران باشند شرایط سخت‌تر می‌شود. در دربی با حضور هواداران انگار زمین کوچک بود چون صداها نزدیک بود. بازی دربی برای هواداران خیلی مهم است. شاید حتی چشم‌شان روی جام را هم ببندند و بگویند که این بازی را برنده شوید.
برای تو دربی مهم‌تر است یا قهرمانی؟ آرش رضاوند در پاسخ به این سوال گفت:
من قهرمانی را انتخاب می‌کنم. فشار هواداران؟ در دو تیم پرطرفدار همیشه فشار وجود دارد و بازیکنانی که در استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند از نظر من بازیکنانی قوی از لحاظ روحی و ذهنی هستند چون شما وقتی ده هفته برنده شوید و یک هفته هم بازنده شوید، بالاخره فوتبال است و پیش می‌آید اما فشار چند برابر می‌شود. شما الان تیم ما را ببینید نسبت به سال‌های گذشته نتایج بهتری گرفتیم اما بعضی اوقات فشار طوری می‌شود که احساس می‌کنید امتیاز نگرفته‌اید.
اولویت هواداران قهرمانی است یا دربی؟ بازیکن استقلال در این خصوص گفت:
نظر هواداران این است که دربی را ببرند قهرمان هم شوند اما برای بازیکنان حداقل این مهم است که دربی را نبازند چون دربی اینقدر شرایط سختی دارد که مثلاً پارسال یادم است بازی دقیقه آخر گل خوردیم و شما دو سه بازی بعدی را ازدست می‌دهید چون شرایط سخت می‌شود. یک هفته قبل و بعد از دربی شرایط سخت است و اگر بخواهید با آن کنار بیایید به زمان نیاز دارد.
آرش رضاوند ادامه داد:
به نظرم قهرمانی نیم فصل مهم نیست چون نه جام می‌دهند و نه از لحاظ روانی اهمیت دارد. به نظرم قهرمانی در تیم فصل مهم نیست و فقط امتیاز جمع کردن در آن اهمیت دارد. بهترین زمان است که امیتازات را برای کسب قهرمانی در پایان فصل را شما در نیم فصل اول کسب کنید.
کادر استقلال مورد انتقاد است. آرش رضاوند در این باره گفت:
تمام عزیزانی که در کادرفنی هستند از بزرگان استقلال بودند و آقایان مظلومی، مرفاوی و فکری همگی از کاپیتان‌های استقلال بوده‌اند و دستیاران ایشان آقایان برهانی و عمران زاده هم به همین شکل. همینطور آقا امید عزیز که یکی از تمرین دهنده‌های خوب تیم ماست. همه به یکدیگر کمک می‌کنند و اینکه همه این عزیزان بازیکنانی بزرگی بوده‌اند از نظر روانی به بازیکنان کمک میکند و کار کردن با آنها لذت خاصی دارد.
آرش رضاوند درباره شرایط پرداخت قرارداد بازیکنان استقلال گفت:
در تیم ما شرایط بازیکنان و قراردادها فرق می‌کند. یکسری بازیکن جدید آمده‌اند که در تیم استقلال فرق می‌کند چون اینطور نیست که یکسری بازیکنان یک درصد خاص بگیرند و همه با هم یک درصد مشخص بگیرند. پرداختی‌ها سرموعد نیست و دیر و زود می‌شود، امیدوارم مثل پارسال شرایطی به وجود بیاید چون سال گذشته دیر می‌شد اما باشگاه به تعهداتش عمل می‌کرد. امیدوارم این فصل هم چنین اتفاقی بیفتد و تنها فکر بازیکنان فقط بازی کردن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید