183471

ایران در مسیر تبدیل شدن به مرجعیت علمی جهان است

دنیای معدن -سردار مهدی رحیمی رییس سازمان بسیج علمی کل کشور ومسئول معاونت علمی پژوهشی سپاه صاحب الزمان (عج) طی جلسه ای با جمعی از مدیران ارشد ذوب آهن اصفهان دیدار و گفتگو نمودند

به گزارش دنیای معدن، در این جلسه که مهندس نصر معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت نیز حضور داشت ، سردار رحیمی ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی مجموعه ی عظیم ذوب آهن اصفهان، با اشاره به نقش علم و فناوری در پایه گذاری تمدن ها گفت:
اگر بخواهیم به تمدن بزرگ ایرانی اسلامی دست پیدا کنیم باید با همت و تلاش بتو انیم در رتبه های برتر تولید علم،دانش،نوآوری و فناوری قرار بگیریم.
وی در ادامه گفت : استکبار جهانی به خوبی فهمیده است که ایران به دنبال تبدیل شدن به مرجعیت دوباره ی علمی جهان است و از همین رو استراتژی های اضافه کردن تحریم ها، ایجاد اغتشاشات سیاسی و تحریم مرجعیت و دانشمندان علمی را در دستور کار خود قرار داده است.
دکتر رحیمی گفت: از جایی که در جهان یک جریان جهانی دانش اتفاق افتاده است ،ما باید با خلق دانش مانند اعصار گذشته به دروازه ی مرجعیت علمی جهان ورود کنیم که این مهم در بیانیه ی گام دوم انقلاب مد نظر مقام معظم رهبریست.
رئیس بسیج علمی کشور با ابراز تاسف از قرار دادن دانش دانشمندان و نخبگان کشور در خدمت غرب بیان داشت:
الزام کردن تمام نخبگان،دانشمندان و مبتکرین صاحب ایده در ثبت مقالات خود در ISI موجب شده است که دانش و حاصل تلاش چندساله ی یک محقق و یا یک مبتکر براحتی و به رایگان در اختیار غرب قرار گیرد،و اگر فکری برای تجمیع و عدم خروج فکر و ایده های ناب جامعه ی نخبگان نشود هزینه ی آموزشی که برای این دانشمندان صرف شده است برای غرب صفر بوده و منافع آن را براحتی کسب می کنند.
وی با اشاره به سازوکارهای سازمان بسیج گفت:
۲۰ قشر بسیج (غیرنظامی) در این سازمان وجود دارد که ۱۱ قشر آن دانش محور است. و بسیج با ایجاد هسته ی علمی و شبکه های پایه ی دانش توانا در پایگاه های سراسر کشور یک انسجام کامل جهت هم افزایی بین خانواده ها ،صنعت و دانشگاه ها ایجاد نموده ه است.
در این جلسه مهندس شیرین پرور مدیریت تحقیقات و پژوهش ،دکتر امینی مدیریت آموزش و سرهنگ مختاری فرمانده حوزه ی مقاومت بسیج شهید تندگویان به اتفاق مسئولین هیئت اندیشه ورز این حوزه حضور داشتند وضمن ارائه گزارش فعالیت های متنوع و مستمر علمی و آموزشی شرکت، نسبت به همکاری هرچه بیشتر در زمینه های علمی و فناوری با سپاه و بسیج علام آمادگی نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید