183115

بورس امروز دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹/ قرمز بی پایان بورس

روز شنبه ۲۷ دی ۹۹ شاهد سقوط شاخص کل به کانال ۱.۱ میلیون واحدی، خروج پول حقیقی از بازار، ورود پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت، افزایش ضریب اعتباری کارگزاری‌ها به ۴۵ درصد و ... بودیم. بورس امروز دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ چگونه خواهد بود؟
امروز مورخه ۲۹ دی ماه سال جاری در پیش گشایش بازار از ۶۴۰ نماد حدود ۴۲ نماد (۷ درصد) با صف خرید و حدود ۴۸۷ نماد (۷۶ درصد) نیز با صف فروش رو به رو بودند.
چند خبر در 24 ساعت گذشته که می تواند برای بورس بازان مهم
-فرانسه، آلمان و انگلیس با ابراز نگرانی از آمادگی ایران برای تولید اورانیوم، خواستار بازگشت تهران به تعهدات برجامی شدند.
-اسد کرمی نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، از ریزش ۱۰ درصد دیگر قیمت خودروها در بازار طی یک هفته اخیر خبر داده و اعلام کرد که با توجه به کاهش نرخ ارز در کشور، به‌تبع آن کالاهای سرمایه‌ای همچون خودرو و سکه نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.
گزارش نیمه اول بازار: (ساعت 9:00 تا 10:45)
شاخص کل
بر اساس آمار‌های معاملاتی، در نیمه اول بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با کاهش مواجه بودند. شاخص کل با ۳۳۳۲۶ واحد کاهش معادل منفی ۲.۸۱ درصد به یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۳۸۴ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۸۷۰۸ واحد کاهش معادل منفی ۲.۸۱ درصد به ۳۰۱ هزار و ۳۷۲ واحد، شاخص کل هم وزن با ۶۰۶۶ واحد کاهش معادل منفی ۱.۳۶ درصد به ۴۳۸ هزار و ۴۳۴ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۳۹۶۹ واحد کاهش معادل منفی ۱.۳۶ درصد به ۲۸۶ هزار و ۸۷۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۶۷۳۸ واحد کاهش معادل منفی ۲.۱۴ درصد به یک میلیون و ۶۷۸ هزار و ۹۷۳ واحد، شاخص بازار اول با ۲۷۹۸۶ واحد کاهش معادل منفی ۳.۳۵ درصد به ۸۰۷ هزار و ۴۱۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۴۸۰۹ واحد کاهش معادل منفی ۲.۱۸ درصد به ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۵۲۰ واحد رسید.
ارزش و حجم معاملات
به این ترتیب، در پایان داد و ستد‌های نیمه اول امروز بورس، در ۳۳۲ هزار و ۶۶۷ معاملاتی، ۲ میلیارد و ۹۵۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال در بورس معامله شد.
نمادهای تاثیرگذار
۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه اول بازار در روز جاری عبارت بودند از: فولاد، فملی، فارس، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو.
تعداد صف های خرید و فروش
در نیمه اول بازار امروز از ۶۰۹ نماد حاضر، ۳۵ نماد (۶ درصد) در صف خرید و ۴۶۲ نماد (۷۶ درصد) در صف فروش بودند.
برترین عرضه و تقاضا
۷ نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه اول بازار امروز: پارند، سیتا، کمند، سنیر، پارند، سدور و چکاوه.
۷ نماد با برترین عرضه در بورس در نیمه اول بازار امروز: کاما، خبهمن، وتجارت، کدما، فملی، شستا و برکت.
بیشترین و کمترین قیمت
۷ نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز: سدور، سنیر، لسرما، ساروم، ولملت، دارو و غشاذر.
۷ نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز: رمپنا، کرماشا، جم پیلن، فملی، وصندوق، تاپیکو و جم.

دیدگاهتان را بنویسید