182422

چند درصد برندگان قرعه کشی خودرو پس از تحویل آن را فروخته اند؟

دبیر انجمن خودروسازان درباره تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودرو و در نظر گرفتن قیمت بازار گفت: ما خودروسازان برای اینکه خودرو گران نشود، تلاش به افزایش تولید داشته ایم و اکنون در ۸ ماه اول سال، ۲۸ درصد افزایش تولید سواری داشتیم.

دبیر انجمن خودروسازان درباره تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودرو و در نظر گرفتن قیمت بازار گفت: ما خودروسازان برای اینکه خودرو گران نشود، تلاش به افزایش تولید داشته ایم و اکنون در ۸ ماه اول سال، ۲۸ درصد افزایش تولید سواری داشتیم، یعنی عرضه را کم نکردیم و باعث افزایش قیمت نشده ایم. برای اینکه تقاضا کم شود باید اجازه دهیم خودرو در حاشیه بازار به فروش رود.
احمد نعمت بخش گفت: یک شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران داریم که خدمات پس از فروش شرکت‌ها را رصد می‌کنند و بر اساس آماری که داده است، متوجه می‌شویم ۸۰ درصد برندگان خودرو در قرعه کشی پس از تحویل خودرو، آن را فروخته اند چرا که فروش آن در حاشیه بازار سود خوبی دارد.
دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: اگر پیشنهادی که شورای رقابت داده نزدیک به قیمت بازار باشد و این رانت از بین رود، باعث سر و سامان دادن به بازار می‌شود و اگر به نتیجه نرسد و قیمت طوری باشد که همچنان با بازار اختلاف داشته باشد، به نتیجه نخواهد رسید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید