182282

آغاز طرح احداث واحد احیا مستقیم برای تولید ۱.۸ میلیون تن آهن اسفنجی

دنیای معدن -مدیرعامل شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات گفت: بر اساس طرح مطالعاتی، با احداث یک واحد احیا مستقیم در منطقه درگام نخست ۱.۸ میلیون تن آهن اسفنجی تولید خواهد شد که به تبع آن گردش ۴.۵ میلیون تن در سال بار بندری در این منطقه را ایجاد می کند.

به گزارش دنیای معدن، شهریار طاهرپور در دیدار با استاندار هرمزگان اظهار داشت: شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات تاکنون با اجرای طرح های عظیم فولادی و تحت لیسانس میدرکس به عنوان یکی از بزرگترین و فعال ترین شرکت های داخلی در زنجیره تولید فولاد به ویژه احداث واحدهای احیاء مستقیم و کارخانه های ذوب و ریخته گری در کشور مشغول به فعالیت است.

وی افزود: این شرکت تا کنون بیش از 14 پروژه را به اتمام رسانده و برخی از پروژه های مهم را نیز در دست اجرا دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات گفت: این شرکت با اتکا به تجربیات زیاد و نیروهای متخصص بومی که در اختیار دارد بنا دارد نسبت به سرمایه گذاری بلند مدت در بخش فولادسازی اقدام کند.

وی ادامه داد: بندر پارسیان به دلیل مزایای ویژه و موقعیت استراتژیکی که دارد به عنوان گزینه اصلی این شرکت برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

طاهرپور تصریح کرد: بر اساس طرح مطالعاتی، با احداث یک واحد احیا مستقیم در منطقه در گام نخست 1.8 میلیون تن آهن اسفنجی تولید خواهد شد که به تبع آن گردش 4.5 میلیون تن در سال بار بندری در این منطقه را ایجاد می کند.

وی افزود: این ظرفیت می تواند از یک سو اثرات مثبت مالی و رونق بنادر منطقه ویژه پارسیان را به دنبال داشته باشد و از سوی دیگر در هزینه های جانبی حمل مواد اولیه و گندله آهن صرفه جویی به همراه داشته باشد.

طاهرپور با اشاره به برنامه بلند مدت این شرکت در راستای تکمیل زنجیره فولاد، گفت: تکمیل زنجیره تولید فولاد یکی از برنامه های استراتژیک و کلان توسعه کشور و شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات است که می تواند نقشی کلیدی در زمینه عملی سازی اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به بازارهای خارجی و نیز توسعه صادرات ایفا کند.

تعیین قیمت محصولات فولادی در بازار چگونه انجام می شود؟رانت 180 هزار میلیارد تومانی زنجیره فولاد به جیب چه کسانی رفت؟هرمزگان می تواند به قطب فولاد کشور تبدیل شود/ صنایع سیاست های کاهش فقر را دنبال کنند

دیدگاهتان را بنویسید