181842

هوشمند سازی زیرساخت های معدنی کشور در رویداد آنلاین دوشنبه های استارتاپی

دنیای معدن - در رویداد آنلاین دوشنبه های استارتاپی فناوران حوزه معدن در صندوق نوآوری و شکوفایی ایده های خود را به سرمایه گذاران ارائه کردند که هدف این ایده ها، استخراج، اکتشاف و هوشمند سازی زیرساخت های معدنی کشور بوده است.

به گزارش دنیای معدن؛ رویداد آنلاین "دوشنبه های استارتاپی" با هدف جذب سرمایه در حوزه معدن به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان این حوزه برگزار شد؛ فناوران حوزه معدن، در صندوق نوآوری و شکوفایی ایده های خود را به سرمایه گذاران ارائه کردند که هدف این ایده ها، استخراج، اکتشاف و هوشمند سازی زیرساخت های معدنی کشور بوده است.

"مصطفی بغدادی" مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در این رویداد اظهار کرد: ما بیش از 90 استارتاپ را در رویدادهای گذشته در خدمتشان بودیم و همه این تیم ها، طرح ها و برنامه های خود را برای سرمایه گذاران مختلفی که در جلسات ما حضور داشتند، عرضه کردند.

"حامد غفارزاده" فعال فناور کشور نیز تصریح کرد: امروزه یکی از دغدغه های معادن ذغال سنگ تعیین موقعیت و ردیابی کارگران و تجهیزات معادن است، اهمیت این موضوع زمانی خودش را بیشتر نشان می دهد که خدای نکرده یک حادثه ای در معدن ذغال سنگ اتفاق بیافتد و کارگران معادن نیازمند یک کمک سریع تری باشند.

"طاهر رحیمی" یک فعال فناور دیگر نیز گفت: اساس کار این این آنالیزورها مبتنی بر جذب انتخابی نوری در طول موج های مختلف است که مشخصه مواد را تشکیل می دهد و کاربردهای عمده آن در صنایع آبفا، آب و فاضلاب، صنایع معدنی، شناسایی مواد و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است.

"هادی کمالی" مدیرعامل شتاب دهنده "صدر فردا" در همین زمینه تصریح کرد: شرایط اقتصادی امروز کشور با تلاطمات ارزی رو به رو است و شرایط تجارت در داخل و خارج کشور از معادلات خاصی تبعیت می کند و خوشبختانه می توانیم در زیست بوم فناوری و نوآوری این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش تسنیم؛ اشتغال زایی و ایجاد فرصت سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی معدن از جمله اهداف برگزاری این رویداد در صندوق نوآوری و شکوفایی بود؛ بیش از 30 درصد از تیم هایی که در دوره های قبل در این رویداد شرکت کردند، توانستند به سرمایه مناسب برای توسعه کسب و کار خودشان برسند؛ مثل همه رویدادها سرمایه گذاران و شتاب دهنده ها جزو شرکت کنندگان اصلی این رویداد بودند تا از تهدیدها فرصت بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید