181483

فولاد سفید دشت بازوی آهن اسفنجی کشور

دنیای معدن - دستیابی به ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن اسلب در فولاد سفیددشت به منظور کاهش واردات بی رویه فولاد و رسیدن به خودکفایی در این صنعت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش دنیای معدن؛ مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت، از اجرای طرح ۸۰۰ هزارتنی فولاد سفیددشت به منظور کاهش واردات بی رویه فولاد و رسیدن به خودکفایی در این صنعت خبر داد و گفت: ساخت واحد فولادسازی و ریخته گری با حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی از مهم ترین و بزرگ ترین پروژه های جاری در شرکت است که با اجرایی شدن این پروژه سالانه به ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید اسلب دست خواهیم یافت.

آقای ارباب زاده افزود: منطقه ای که فولاد سفیددشت در آن واقع شده استعداد مناسب برای توسعه و زمینه ایجاد پروژه های دیگری برای توسعه استان را دارد.

وی پیش بینی کرد که تا پایان فاز دو ظرفیت تولید در بخش احیای مستقیم به دو میلیون تن، ذوب و ریخته گری به دو میلیون تن، ورق به دو میلیون تن و انواع ورق پوشش دار به ۲/ ۱ میلیون تن برسد.

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت گفت: هم اکنون یکی از دغدغه های اصلی مجموعه فولاد سفیددشت، مدیریت بهینه ضایعات تولید با در نظر گرفتن الزامات زیست محیطی است که راه اندازی واحد بریکت سازی (تبدیل نرمه و غبار حاصل از فرآیند تولید آهن اسفنجی به بریکت سرد قابل استفاده در کوره ذوب) علاوه بر تحقق این مهم، گامی اساسی در راستای ارزش آفرینی و افزایش بهره وری تولید خواهد بود.

اراباب زاده اضافه کرد: مهم ترین و بزرگ ترین پروژه در دست اجرای شرکت فولاد سفیددشت، پروژه ساخت واحد فولادسازی و ریخته گری است، از همین رو راه اندازی و تکمیل این طرح مهم ترین اولویت و برنامه شرکت در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

او افزود: همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم در اسرع وقت نسبت به اجرای فرآیند جذب نیروی انسانی مورد نیاز شرکت اقدام کنیم و از دیگر اهداف پیش روی فولاد سفیددشت، قطع کامل وابستگی به آب های سطحی و زیرزمینی برای تامین آب صنعتی مورد نیاز است که تکمیل پروژه های مرتبط با این موضوع از جمله طرح انتقال و تصفیه فاضلاب شهر بروجن در اولویت واحد های تکنولوژی توسعه و عملیات شرکت است.

فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری از جمله شرکت های زیرمجموعه فولاد مبارکه تولیدکننده آهن اسفنجی در کشور و یکی از طرح های هفتگانه فولاد استانی است که در ۳۵ کیلومتری جاده شهرکرد به بروجن قرار دارد و عملیات اجرایی آن در تیرماه ۸۶ در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید