181116

سرمایه‌گذاری صنعتی در استان مرکزی ۲۴۶ درصد افزایش یافت

دنیای معدن -معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: میزان سرمایه‌ پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادر شده در استان از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش دنیای معدن، سعید فرخی روز دوشنبه افزود: ۲۲۷ پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی با ۲ هزار و ۸۳۴ فرصت شغلی امسال در نقاط مختلف این استان صادر شده که این میزان اشتغال نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین ۵۷۵ جواز تاسیس واحد صنعتی امسال در این استان صادر شد که نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.

فرخی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری در جوازهای تاسیس صادر شده استان مرکزی در سال جاری ۸۴ هزار و ۶۶۴ میلیارد ریال و اشتغال پیش‌بینی شده نیز ۱۲ هزار و ۱۲۸ مورد برآورد می‌شود.

جواز تاسیس صنعتی تمایل به سرمایه‌گذاری در یک منطقه را نشان می دهد و بر اساس آن سرمایه گذار باید نسبت به فرایند احداث واحد صنعتی اقدام کند ولی پروانه بهره‌برداری هنگامی که کلیه عملیات ساختمانی واحد صنعتی به اتمام برسدو خط آزمایشی تولید واحد فعال شود، از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید