180459

۱۲ محدوده معدنی خراسان جنوبی به سرمایه گذاران جدید واگذار می شود

دنیای معدن -رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۱۲ محدوده معدنی این استان از طریق مزایده عمومی به سرمایه گذاران جدید واگذار می شود.

عباس جرجانی روز شنبه به رسانه ها اظهار داشت: ۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف در استان خراسان جنوبی از طریق مزایده به متقاضیان دارای شرایط لازم واگذار می شود و این مزایده از روز پنجشنبه یازدهم دی آغاز شد که تا ساعت ۱۹ روز سه شنبه ۳۰ دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: این محدوده ها شامل مواد معدنی گچ، سنگ تزئینی، آهن، پلی متال، خاک صنعتی، مس و مرمریت است که از طریق مزایده عمومی به سرمایه گذاران جدید واگذار می شود.

دبیر شورای معادن استان خراسان جنوبی تاکید کرد: شرکت کنندگان در مزایده باید دارای گواهی صلاحیت توان فنی و مالی لازم برای انجام فعالیت های معدنی باشند.

وی گفت: سرمایه گذاران باید برای ثبت نام در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت به نشانی www.setadiran.ir مراجعه کنند.

جرجانی بر لزوم مطالعه دقیق شرایط و اطلاعات مزایده از سوی متقاضیان تاکید و بیان کرد: تمامی شرایط و مراحل شرکت در مزایده، فرم های مربوطه و اطلاعات اولیه مورد نیاز متقاضیان در پورتال سازمان صمت خراسان جنوبی به نشانی www.khs.mimt.gov.ir و کانال سروش سازمان به نشانی sapp.ir/skimto۹۷ بارگذاری شده است.

وی افزود: انجام مزایده های معدنی و آزادسازی معادن و به دنبال آن ایجاد فرصت های سرمایه گذاری جدید در معادن و صنایع معدنی همچنین تعیین تکلیف محدوده های معدنی راکد و غیرفعال در سال جهش تولید از جمله اولویت های مهم سازمان صمت استان است.

خراسان جنوبی با وجود ذخایر غنی زغالسنگ، کک و آهن، منیزیت، بنتونیت، کرومیت، مرمریت، آندالوزیت، بازالت، پتاس، مس و طلا، خاک های صنعتی و شکل گیری چرخه فولاد، در حوزه ذخیره رتبه هفتم کشور و در معادن فعال و اشتغال مرتبط رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران، ۵۰ نوع آن در خراسان جنوبی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید