180323

احداث۲ واحد فرآوری تولید شمش طلا درآذربایجان غربی

دنیای معدن - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از احداث دو واحد فرآوری تولید شمش طلا در استان خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، پریسا عابدپور در خصوص فرآوری مواد معدنی در استان اظهار کرد: امسال دو واحد فرآوری با ظرفیت تولید ۶۰۰ کیلوگرم شمش طلا و زمینه ایجاد اشتغال ۸۱ نفر در استان احداث و وارد مراحل تولید شده اند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی واحد تولیدی سیلیس نشور و میکرو سیلیس در استان با ظرفیت سه هزار تن در سال و اشتغال ۱۰ نفر عنوان کرد: این واحدهای فرآوری با هدف جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، ایجاد زمینه اشتغال و همچنین بهره برداری اصولی از ظرفیت معادن انجام می شود.

عابدپور از جذب و تخصیص ۱۵ درصد از سهم کل حقوق دولتی جهت ایجاد زیرساخت ها به مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان برای شهرستان تکاب طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: بخشی از این حقوق دولتی برای توسعه زیرساخت های این شهرستان هزینه شده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون واحدهای معدنی و صنایع معدنی در استان برای ۲۳ هزار و ۸۶۵ نفر به صورت مستقیم زمینه اشغال را فراهم کرداه ند، ادامه داد: در استان ۴۹۴ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج بیش از ۱۶ میلیون تن در سال و ذخیره قطعی یک هزار و ۲۲۲ میلیون تن وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۲۰۷ نفر فراهم ساخته اند.

عابدپور تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸۷ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف و ۵۲ معدن دارای گواهی کشف هستند که با به بهره برداری رسیدن این معادن و محدوده ها هم ظرفیت استخراجی مواد معدنی و هم اشتغالزایی در حوزه معادن استان افزایش خواهد یافت.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در راستای جلو گیری از خام فروشی مواد معدنی استان و ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی در داخل استان ۶۶۵ واحد فرآوری مواد معدنی در حال فعالیت هستند.

عابدپور عنوان کرد: برای راه اندازی این واحدها ۱۳ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که برای ۱۸ هزار و ۶۵۸ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده است.

وی ضمن اشاره به ظرفیت بالای استان آذربایجان غربی در حوزه مواد معدنی بخصوص سنگ های تزئینی گفت: آذربایجان غربی از لحاظ تنوع مواد معدنی بخصوص انواع سنگ های تزئینی در رتبه های برتر کشوری قرار دارد که برای استفاده از این فرصت خدادادی برنامه های زیادی در حال اجرا است.

دیدگاهتان را بنویسید